miercuri, 15 mai 2013

Rolul limbii, al vazului si picioarelor in evolutia spirituala, Delhi ( India ), 2 Aprilie 1976



Va spuneam cat de dificil este sa fii o Mama si un Guru,pentru ca ambele sunt functii contradictorii. In special pentru o persoana care vrea sa aiba raspunderea salvarii voastre, pentru a fi Moksha Dayini, este extrem de dificil.Pentru ca aceasta cale este atat de delicata si de perfida incat toti trebuie sa mergeti singuri pe ea.Si daca voi cadeti de o parte sau de alta, atunci este dezastru pentru voi.Va urmaresc ascensiunea si va privesc catarandu-va, cu inima Mamei si cu mana unui Guru. Apoi intrezaresc cum cad oamenii. Am incercat sa le spun sa se ridice. Uneori tip la ei. Uneori ii trag in sus.Uneori ii iubesc, ii mangai. Puteti judeca si singuri, in interiorul vostru, de cat de mult am lucrat pe voi si cat de mult v-am iubit. Dar ideea este de cat de mult va iubiti voi. V-am spus ca pentru un sahaja yoghin, totul ar trebui decis prin puterea de martor. Puterea de martor este tacuta, nu vorbeste, daca sunteti o persoana care vorbeste mult atunci nu va va ajuta prea mult. Trebuie sa va echilibrati. Pentru prima data in aceasta Incarnare am inceput sa vorbesc si devin incurcata pentru ca nu sunt obisnuita cu acest mod de a vorbi. Deci pentru voi oamenii, este necesar sa nu vorbiti pana cand si daca nu simtiti nevoia sa o faceti. Si folosind putine propozitii, sumarizand. Dupa cum v-am mai spus, limba este stapana tuturor organelor privind placerea. Daca va puteti stapani limba, intr-un fel puteti controla si celelalte organe. Pentru ca totul trebuie sa fie placut. De exemplu, privesti o femeie, daca ea nu este placuta atunci poate fi frumoasa dar nu vrei sa o privesti. Ea decide, limba decide totul despre asta. Daca vrei sa mananci, daca mancarea nu este placuta atunci nu vei mai dori sa o mananci. Trebuie sa fie placuta. La fel si gandul, un gand trebuie sa fie placut. Daca nu este placut nu o sa-l accepti. Deci factorul decisiv este limba, radacina limbii urca spre chakra Vishuddhi care controleaza Ego si Superego, sau puteti spune ca limba este reflectata intr-un fel in Ego si Superego. Prin limba, cand vorbiti, cineva poate descoperi daca voi sunteti pe taramul Ego-ului sau al Superego-ului. Ea se exprima, ea decide.
Dar daca aveti intelegerea ei atunci stii cum sa o controlezi.
Ea este prietena ta iar Saraswati Insasi rezida pe limba voastra.
Daca stiti cum sa va stapaniti limba, atunci Sahaja Yoga se poate inalta foarte mult. Pentru ca, fiind sahaja yoghini, atunci cand va intalnesc alti oameni,
va observa felul in care vorbiti, felul in care mancati, felul in care lucrurile sunt placute voua. Limba este aceea care decide.
Daca sunteti intr-adevar foarte evoluat, veti fi uimiti ca atunci cand mancati ceva rau, imediat limba o va scuipa afara. Nu o va accepta daca e ceva rau.
Daca asa-numitul Prasad va este oferit de catre o persoana negativa, imediat limba va arunca afara. Nu va permite sa fie inghitit. Si chiar daca respectiva mancare va ajunge in stomac, limba va informa totusi creierul sa o arunce afara, iar creierul va informa stomacul pentru a o elimina. Va fi neplacuta.
Deci de la actiunea lui Vishnu in stomac si pana la actiunea lui Shri Krishna care sunt o aceeasi personalitate, totul este judecat de catre limba voastra. Trebuie sa stiti cat de pura si sfanta ar trebui sa fie limba voastra. Dar cand rostiti numele Mamei voastre cu aceasta limba, trebuie sa stiti ca trebuie sa fie cea mai sfanta dintre cele sfinte. Este foarte important cum va utilizati limba.
Aceia care vorbess foarte raspicat sunt exact la fel ca cei care vorbesc dulce, intentia lor este sa obtina ceva de la voi. Dupa cum v-am spus, ea controleaza Egoul si Superegoul, chiar daca sahaja yoghinii inteleg ca martorul se afla acolo la Vishuddhi chakra. Deci, puterea de martor va creste sau va descreste in functie de limba voastra. Desigur ca ea controleaza cele 16 subplexuri. De asemenea ea controleaza muschii ochilor. Controleaza toti muschii, cerul gurii si dintii. Ea controleaza urechile. Dar aici auziti ceva pe care nu-l puteti controla. Limba o puteti controla, pentru ca e ceva care emite si care iese in afara. Cu urechile nu puteti da nimanui ceva. Aceasta merge intr-o singura directie. Insa limba are doua directii: puteti introduce ceva si de asemenea puteti arunca ceva afara. Are un scop dublu. Este un organ foarte important si de asta trebuie sa avem grija de limba. Atunci cand Kundalini se ridica inseamna un singur lucru, ca atentia voastra trebuie sa devina subtila. De la grosier la subtil. Trebuie sa devina din ce in ce mai subtila, cea mai subtila, apoi trebuie sa mearga dincolo de asta. Deveniti subtili doar prin Agnya, deoarece Agnya este ca si gaura unui ac. Deci subtilitatea trece prin acea gaura.
Datorita acelei subtilitati, atentia voastra vede totul dar intr-o forma subtila.
Aceasta este o experienta noua pentru voi. Din cauza aceasta nu recunoasteti ce inseamna asta la adevarata valoare. Intr-un grup de sahaja yoghini puteti observa aceste lucruri foarte atent si clar. Exista o persoana ai carei ochi inca ratacesc. El este un sahaja yoghin. El sta aici, priveste aici, priveste acolo, se uita in partea aia, la cine vine, la cine pleaca. Desigur, se poate spune ca aceasta persoana se afla inca la un nivel grosier, desi atentia lui este impinsa de Mataji aici si atarna de ea in jos. Dar aceasta persoana inca este tarata afara in grosier. Asa ca nu va necajiti de asta. Dar e valabil si daca o persoana este sa spunem atenta, pentru ca aceste cuvinte nu sunt asa de exacte. Chiar daca observati o astfel de persoana, veti constata ca exista doua forte foarte subtile care actioneaza. Una este Ego-ul subtil iar alta este Superego-ul subtil.
Cand deveniti subtili, deodata veti obtine si puterea subtilului. Sa vedem subtilitatea Ego-ului. Incepeti sa simtiti in interior, intr-un mod foarte subtil, ca voi nu recunoasteti ca acesta este Ego-ul. Este prea subtil pentru a fi recunoscut. Ca voi aveti acum puterea de a vindeca.
Incepeti sa simtiti ca acum aveti puterea de a O ridica pe Kundalini. Vedeti cum continua si va fragmenteaza totul. Apoi simtiti ca aveti puterea de a va exprima pe voi, pentru ca voi credeti ca ati invatat Sahaja Yoga si ca acum stiti esenta ei si puteti vorbi despre asta. Acest Ego subtil se dezvolta in voi,
si al patrulea tip de Ego  subtil se dezvolta atunci cand observati ca Superego-ul altei persoane este dezvoltat. Acesta este cel mai periculos. Se intampla ca la unele persoane al caror Superego se dezvolta acum, pentru ca ei au avut alti guru, probleme anterioare...
Vedeti, felul in care au urmat religiile, unele greseli si toate astea, din cauza greselilor lor Superego-ul se dezvolta.Observati ca ceva li se intampla,sa spunem ca domului X sau Y, ca Superegoul intra in el, ceva negativitate intra in el,deci Egoul [altuia] [re]actioneaza impotriva acestei forte negative. Intr-un mod subtil. Acum el o va numi o forta pozitiva, este un fel de forta pozitiva, dar trece de limitele ei. Cand sare calul, el decide sa preseze Superegoul altei persoane, el domina. El crede ca face un bine, desigur il face intr-un fel, dar pana la un punct. Iar apoi el devine foarte manios.El ii tot da inainte cu remarci despre alte persoane.Face afirmatii dure.Astfel este cum se naste subtilul.Pana la un punct este in regula, pana la un punct deoarece as spune ca Ganesha si Isus ar trebui tratati ca etaloane de judecata. Pe Cristos nu L-a deranjat faptul ca a fost crucificat. Nu numai atat, dar a si cerut iertare pentru aceia care au facut-o.
Dar daca Mama Lui ar fi fost deranjata de cineva, El ar fi luat cele 11 Rudras ale Lui si i-ar fi ucis.Despre asta este vorba. Cand e vorba de Mama voastra, atunci desigur, reactiile Ego-ului si Superego-ului vostru au un sens ambele. Dar dincolo de asta, daca reactia ar incepe sa fie directionata catre fiecare sahaja yoghin, atunci nu veti sti unde sa mai gasiti echilibru. De exemplu, astfel de oameni, orice li se face de asemenea, ei se identifica cu Mama si gandesc ca "Nu, nu, el mi-a spus-o mie apoi a facut-O si Mamei de asemenea". Nu este asa.
Trebuie sa stiti cand voi sunteti criticati si cand este criticata Mama voastra. Acestea sunt doua lucruri distincte. De aceea am spus ca etalonul de judecata este Cristos. Cand a fost crucificat, El a acceptat-o desi El a fost atat de mult una cu Mama Lui. Dar El ar fi putut sa rupa acea identitate. Cand voi sunteti crucificati voi nu sunteti Cristos dar daca cineva spune ceva impotriva Mamei, atunci desigur sunteti ca si El. Acum incercati sa va intelegeti pe voi insiva, acum va observati pe voi insiva, orice va spun - observati-va. E spre binele vostru.
Astfel este cum descoperiti pe undeva o persoana care este invadata de Superego.
Mai inainte de toate, invazia Superego-ului este foarte, foarte profunda si subtila. Este extrem de intortocheata. Intra in voi intr-o asa maniera incat voi nu o puteti intelege.O alta persoana asa-zis pozitiva, el crede ca acea persoana [pe care o analizeaza] a captat o negativitate.
Dar el nu va sti ca el insusi a depasit limita propriei pozitivitati reactionand impotriva negativitatii insasi pentru ca odata ce treci peste aceasta linie, mergi in cealalta parte! Deci deveniti imediat negativi odata ce intreceti limita la acest punct iar Sahasrara este Brahmarandra. Dincolo de Brahmarandra daca o presati,
atunci ati trecut deja de cealalta parte. Sunteti marionete in mainile celorlalti oameni. Acum, voi trebuie sa va judecati si sa va spuneti singuri, "Salut domnule X, cum te comporti tu acum?" Imediat deveniti martor, va vedeti pe voi insiva.
Acum, cum Superego-ul si Ego-ul - caci ati vazut uneori in unii oameni cum uneori Ego-ul preseaza Superego-ul iar Superego-ul preseaza Ego-ul. Am observat asta. Ei nu stiu daca sunt egoisti [dominatori] sau daca sunt dominati.
Cu adevarat ei nu stiu, nu se pot decide. Pentru ca e un du-te vino, o pendulare continua. De aceea va spun - trebuie sa va asezati, sa va stabilizati. Observati-va, "Sunt eu stabilizat?" Priviti-va in interior. Chiar daca puteti simti forta, de fapt voi chiar simtiti forta miscandu-se din aceasta parte catre cealalta. Veti simti forta miscandu-se din aceasta parte catre cealalta parte, incercati s-o aduceti in centru. Acum, Egoul si Superegoul, cand continua sa se miste in acest fel, puteti spune ca penduland dintr-o parte in alta, se petrece uite asa: la un moment dat incepeti sa va simtiti descurajat, frustrat. Satui de sine, totul pare fara sens. In momentul in care nu sunteti multumiti de voi insiva, nu sunteti multumiti nici de alte persoane. "Asta este rau, nu-mi place acea persoana, tipul ala a sosit, acel tip m-a abordat, acest lucru s-a intamplat, acel lucru s-a intamplat". Mergeti spre doua extreme. Nu aceasta este calea spre Sahaja Yoga. Sahaja Yoga. Sahaja inseamna ca  voi sunteti martori. Sahaja. Are un inteles dublu, Sahaja in mod uzual este folosit ca si cuvant pentru ceva ce este "simplu". Sahaj. Voi va aflati in metoda Sahaja, voi sunteti un martor, voi priviti. Voi puteti doar sa observati. Ei sunt doar martori. Ei nu spun nimic ci doar sunt acolo. Inseamna "a fi". Inseamna doar a fi prezent la acel moment. Suntem noi asta? Aplicati pentru fiecare miscare, cand ne ocupam de orice, apoi nu veti avea nici o problema de organizare. Voi aveti probleme de organizare pentru ca nu sunteti martori. Veti gasi doua tipuri de oameni. Unul care spune ca "Sufar prea mult", iar alt tip care va spune ca "Nu, nici vorba!". Apoi ei schimba locurile. Atitudinea lor se schimba, este absurd. Iar ei isi schimba rolurile, este absurd. Dar voi chiar puteti sa stiti unde sa va opriti. Voi deveniti un martor, tacut. Dupa ce vorbiti un minut, voi doar deveniti tacuti. Aceasta e cea mai buna cale, as spune ca e o cale practica, este pentru limba voastra, aceea de a deveni tacut. Cat de mult posibil fiti tacuti si observati. Dar unii oameni sunt tacuti si clocesc cu mintea, acesta este cel mai rau lucru pe care-l faceti. Nu asa ci tacut si observator. Fara a cloci cu mintea cum sa-i raniti pe altii si apoi brusc frazele vor iesi afara atat de murdare, asa de taioase, atat de oribile, atat de pline de venin ca va intrebati "De unde au venit, vai Dumnezeule!"O astfel de tacere este nefolositoare. Ar trebui sa fie ca un riu care curge. Riul are propria adancime si de la izvor de sus el curge, este o singura minte unitara.[de-a lungul intregii curgeri] O astfel de tacere ar trebui sa aveti. Nu una fortata ci tacerea unui martor. Chiar si o astfel de persoana vorbeste in gand, curgerea tacerii, voi sunteti una cu acea tacere, va umple tot timpul.Si puteti recunoaste asta in orice frunza, in orice miscare a frunzei, voi vedeti tacerea. Ele nu vorbesc dar se manifesta.In acelasi fel voi nu vorbiti ci manifestati. Desigur, fiintele umane sunt deasupra frunzelor deoarece ele vorbesc dar daca vorbirea devine o povara, o problema, un instrument taios atunci e mai bine sa nu vorbiti. Alt lucru pe care un sahaja yoghin trebuie sa-l stie, este acela ca ochii sunt foarte importanti pentru Sahaja Yoga. Cand Kundalini se ridica atunci dilatarea pupilelor are loc, deoarece ati vazut copiii, cum ochii lor sunt dilatati. Privind la orice, la ce se intampla. Doar se zgaiesc in liniste completa. Privirea tacuta are loc prin ochi. De aceea ochii sunt foarte importanti. Trebuie sa invatati cum sa va fixati ochii in interior, in inima voastra. Asezati-va cu umilinta in inima voastra, fixati-va ochii in inima. O spun in acest fel dar nu stiu daca o puteti face. Nu stiu daca o puteti face, dar daca ati putea-o face, este o foarte buna cale de a face treaba. Uitandu-va la toata lumea, holbandu-va la fiecare, privind asta, privind aia, este un exercitiu foarte rau pentru ochii vostri. Este un obicei foarte prost. Incercati sa mentineti privirea in jos, spre pamant, spre Mama Pamant, privind partea de jos a corpului. Apoi fatza, deoarece fatza -daca sunteti la nivelul la care sa priviti fetzele, ar fi in regula, dar voi inca nu sunteti inca pregatiti pentru asta. Cel mai bine e sa priviti picioarele iar ochii vostri vor atinge simtul lor grosier, picioarele de unde senzatia vibratiilor urca. Ascendent, iar Kundalini se ridica mai bine. De fapt aceia care sufera de faptul ca li se ridica foarte greu Kundalini a lor, daca si-ar masa picioarele cu ulei si sa si le spele, este un lucru foarte bun. De aceea Cristos a  spalat picioarele discipolilor Lui. As fi vrut sa fi putut sa fac asta daca Imi permiteti [in public?].Pentru ca intreaga vulgaritate/grosierul se afla in picioare,
si daca atingeti picioarele altcuiva cu ochii vostri, picioarele persoanelor Realizate, marea majoritate a grosierului va disparea Si nu ati avea atatea probleme cu asta. De aceea Cristos a spalat picioarele dicipolilor Lui. Voi de asemenea va spalati picioarele si le mentineti curate astfel incat grosierul sa cada de pe ele.V-am explicat  pe scurt, dar daca vreti sa-Mi adresati vreo intrebare, intrebati, deoarece inca descopar ca sahaja yoghinii nu evolueaza la fel de rapid cum ar putea sa o faca. Pentru ca aducand Kundalini pana la acest sau acel punct este posibil pentru Mine, dar coborand-O inapoi spre grosier, este facuta de voi. [A va tine Kundalini sus] este munca pe care trebuie sa o faceti voi. Ca in limba marathi unde se spune,[Da Adi Karangahi Samhaya?]. Am construit acoperisul, domul pentru voi iar acum domul trebuie sa fie sustinut de catre voi. V-am adus in dom dar voi nu puteti sa-l daramati, desi fie sunteti frustrati de voi insiva iar prin a fi frustrati ce veti obtine, fie sunteti frustrati din cauza altora. Fiti doar tacuti si martori. Asa cum a spus Sai Baba, "Saiburi", rabdarea si credinta vin in noi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu