YOGESHAWARA
LORD KRISHNA PUJA
Londra 15. 08. 1982
Azi e o zi măreaţă pentru noi toţi, să fim
triumfători, deoarece fiinţa primordială Însăşi s-a încarnat pe pământ ca Shri
Krishna. Atât de numeroasele aspectele fiinţei sale au fost descrise în
numeroasele Mele conferinţe către voi toţi, dar cel mai mare dintre toate
aspectele acestei fiinţe primordiale a fost acela că El a fost Yogeshwara. El a
fost „Dumnezeul Yogăi“ – Yogeshwara. El a fost Domnul unirii noastre cu
Divinul. Dar noi nu înţelegem încă implicaţiile – ce înseamnă asta? Ce ar fi
trebuit să ni se întâmple?
Fireşte, primiţi puteri. De îndată ce
deveniţi Spiritul, primiţi puteri. Una din puterile pe care o primiţi este
„conştiinţa colectivă“, prin care începeţi să simţiţi colectivitatea.
Ego-ul şi superego-ul vostru sunt rupte,
astfel încât voi scăpaţi de karmele voastre şi de condiţionările voastre şi
începe o nouă înmugurire a noii vieţi a noii ere.
Şi totuşi, care este specialitatea, măreţia
lui Yogeshwara?
Pentru că el este Ishwara pentru voi! El
este Ishwara tuturor yoghinlor şi ceea ce este capacitatea Lui, ceea ce este
natura Lui este că pentru El totul este un joc - „Leela“.
Pentru Shri Rama nu a fost un joc. Pentru El
viaţa a fost o platformă pe care trebuia să demonstreze cum să duci o viaţă
foarte dharmică, ca „Maryada Purushotama“. Dar Shri Krishna a venit pentru a
arăta că El este „Leeladhara“ – cel care joacă Leela – jocul.
Totul este un joc, întregul Univers este un
joc. Tot ceea ce este creat de Adi Shakti, toate aceste trei gunas nu sunt
decât un joc. Şi aceasta este ceea ce a manifestat El în încarnarea sa. Şi
totuşi ce este Yogeshwara? „Leeladhara“ este cel pentru care întregul Univers
este un joc, iar El este la axă, iar pentru întreaga periferie nu este decât un
joc. Pentru că totul este fals, cu excepţia Spiritului vostru totul este fals.
Este o glumă care continuă, se poate spune, un spectacol ce continuă, nimic aşa
serios. Spiritul este singurul adevăr în interiorul nostru, restul este
neadevăr. Nu pot exista mai multe feluri de „adevăr“. În limba sanskrită există
numai adevăr şi neadevăr, satja sau asatja, nu sunt zece cuvinte pentru adevăr.
Deci
când se întâmplă asta, când are loc acest mare eveniment în interiorul vostru,
când deveniţi una cu Spiritul, primiţi puteri, fără sa atingeţi maturitatea la
acel nivel, fără să atingeţi înţelegerea şi ca inima voastră să se deschidă.
Pentru început primiţi puterile. Ca să aveţi încredere cu înţelegere deschisă.
Dacă aveţi încredere şi experienţa Lui – aşa începe. Când începeţi să vă
folosiţi puterile şi vedeţi că se manifestă, sunteţi câteodată uimiţi, cum
ridicaţi Kundalini la oameni, cum o legaţi, cum le daţi Realizarea, cum
vindecaţi oamenii. Sunteţi uimiţi cum se întâmplă.
Deci putem spune că este construit în
întregime în interiorul vostru şi a început să se manifeste. Dar există mult
mai mult care mai trebuie încă să se manifeste, care trebuie să se stabilizeze
şi să vă facă să creşteţi.
Unul din punctele foarte importante este
Yogeshwara şi trebuie să înţelegem că până nu urmăm calea lui Yogeshwara nu vă
puteţi stabili complet. Deci Krishna a spus: „Sarvam dharma na pari tajya name
kam sharanam pracha“. Renunţaţi la toate relaţiile voastre, dharma este
relaţie, adică sora voastră, fratele vostru – vedeţi acestea sunt dharmas, ca
„stridharma“ – lucrarea unei femei.
Apoi putem spune că există „rastra dharma“.
Azi este ziua eliberării Indiei, deci avem rastra dharma, suntem patrioţi.
Patriotismul faţă de propria ţară este rastra dharma. Apoi avem „samaj dharma“,
adică datoria faţă de societatea noastră. Apoi avem „pati dharma“, adică
îndatoririle de soţ, soţie. Îndatoririle tuturor sunt denumite dharmas pentru
că asta este ceea ce trebuie să facem. Voi sunteţi legaţi de datorie , ele vă
formează dharma. Dar El a spus: „renunţaţi la toate aceste dharmas, renunţaţi
la toate îndatoririle, abandonaţi-vă complet Mie“.
Pentru că aţi devenit acum fiinţa colectivă,
aţi devenit acum una cu El, El are acum grijă de dharmele voastre, El are grijă
de relaţiile voastre, El le priveşte, le purifică, ca voi vă să abandonaţi
complet. A spus asta numai lui Arjuna, nu tuturor. Nu a spus-o tuturor, ei nu o
meritau. Sau s-a gândit că nu este bine să le-o spună. Dar Eu cred că sunteţi
oameni potriviţi ca să ştiţi. Deci vă spun să uitaţi complet orice altă îndatorire către orice alt lucru,
dar faceţi-vă datoria faţă de fiinţa voastră colectivă, faţă de colectivitate.
Dar El este Yogeshwara. Acesta este lucrul
principal. Şi ca să vă faceţi datoria faţă de El, primul lucru şi cel mai
important este acela de a vă dezvolta acea putere a lui Yogeshwara. Pentru El
nu a fost necesară sublimarea , El a fost sublim. El a fost izvorul sublimului.
El nu a avut nevoie să facă nimic pentru Sine pentru a se înălţa din Maya, cum
se spune. În special în Occident, după cum ştiţi, am creat un iad pentru noi
înşine, un adevărat iad. Tot felul de idei perverse se află în noi. Pentru
Yogeshwara aceasta nu este altceva decât Maya, o murdărie absolută. În El nu
pătrunde niciodată faptul că astfel de lucruri sunt posibile, acestea sunt
şocante.
La aniversarea zilei Lui de naştere aşi
spune că dacă s-ar fi născut în aceste vremuri, El s-ar fi întors imediat
înapoi. El ar fi spus: „Nu, îmi pare rău, este prea mult, n-am ce face, mi-a
fost îndeajuns!“ De asemenea, dacă ar fi cunoscut cultura occidentală, ar fi
fost şocat: „Oh, Doamne, nu, nu e nimic de făcut. Nu vin aici“.
O povestire legată de El este aceea că
într-o zi soţiile Lui au vrut să plece. Ce însemnau soţiile pentru El? Nimic,
decât la care te uiţi. De El nu se poate ataşa nici un păcat. El s-a căsătorit
pentru că trebuia să se căsătorească cu cele cinci principii ale sale sau cu
cele cinci elemente. Deci El le-a transformat în femei şi s-a căsătorit cu ele.
El a trebuit să se căsătorească cu 16 000 de femei pentru că El trebuia să aibă
16 000 de puteri şi trebuia să le consolideze prin intermediul unor corpuri.
Deci ele au venit ca femei. Pentru El nu exista vreo relaţie cu soţia, ci doar
o relaţie pură. Pentru El sexul nu exista deloc. El a fost dincolo de asta, deci
nu se pune problema de ispită sau perversiune, este în afara problemei.
Povestea este că odată cele cinci soţii ale
sale au dorit să meargă să se roage la un sfânt. Dar el se afla dincolo de un
râu şi ele doreau să meargă să-l venereze şi au găsit un moment foarte prielnic
de a se duce şi de-al venera. Deci când ele s-au apropiat de râu au spus că
acesta este umflat şi nu-l puteau traversa, nu este vremea la care poate fi
trecut. Deci ele au simţit că este foarte neauspicios dacă nu s-ar duce, căci era
un moment auspicios. Ele doreau să meargă chiar atunci şi să-l venereze pe acel
guru.
Deci ele s-au dus la Shri Krishna şi au
spus: „Cum putem trece, râul este umflat?“ El a spus: „Adevărat? Nu contează.
Mergeţi şi spuneţi râului – râul pe care îl traversau era râul Tapi – că dacă
noi avem un soţ care este Shri Krishna, care este Yogeshwara, ceea ce înseamnă
că nu are niciodată o activitate a sexului“.Yogeshwara semnifică o persoană
care nu are niciodată vreo relaţie sexuală. Aceasta nu este cu putinţă. Cineva
nu se poate gândi la un astfel de lucru, adică deşi El are, El nu are
niciodată, deşi El a făcut-o, totuşi El nu era acolo. Ca un lotus. Dacă El nu a
avut nici o acţiune de acest fel, aceasta a fost posibil numai pentru El –
pentru nimeni altcineva. De aceea El este o încarnare, El nu este o fiinţă
umană, numai încarnările o pot face. Dacă o fiinţă umană începe să spună: „Sunt
Krishna, deci fac asta şi fac aia“ – vedeţi aceştia sunt foarte bombastici,
trebuie să fi auzit de ei. Ei nu devin, doar o încarnare poate să facă asta.
Asta înseamnă că Yogeshwara este cel care s-a încarnat.
Deci ele s-au dus şi I-au spus râului: „Dacă
El este Yogeshwara, atunci te rugăm să-ţi scadă apele“. Şi râul a scăzut. Ele
au trecut de cealaltă parte, au făcut puja guru-lui şi s-au întors. Din nou
râul era umflat şi nu puteau trece. Aşa că ele s-au dus la guru şi au spus: „Nu
putem trece, râul este umflat“. El a spus: „Adevărat, cum aţi venit?“ Ele au
spus: „Shri Krishna a spus că dacă El este Yogeshwara râul va coborâ“. Gurul a
spus; „Bine, acum mergeţi şi puneţi întrebarea că dacă eu, mukta(eliberat în
cursul vieţii), dacă am mâncat întreaga hrană pe care mi-aţi dat-o, nu m-am
bucurat de ea, nu m-am implicat atunci fie ca râul să scadă“. Atunci ele s-au
dus şi au spus râului; „Indiferent ce hrană i-am oferit, dacă el nu a mâncat
nimic , atunci să-ţi scadă apele“. Şi râul a scăzut!
Deci morala întregului lucru este că idealul
vostru în această privinţă este Shri Krishna. Nu gândiţi voi că sunteţi
idealul. Aceasta este marea greşeală pe care o fac Sahaja Yoghinii, ei cred că
au devenit imediat Shri Krishna. Sau cred că au devenit ceva mai măreţ sau
există un ideal cu care nu au pătruns în interior. Nu este aşa.
Un lucru trebuie ştiut de toţi, că acesta
este idealul pe care trebuie să-l atingeţi. Iar ochii voştri ar trebui să fie
aţintiţi spre acest ideal, iar mişcările voastre îndreptate spre el.
Înainte de asta, când cădeţi în lucruri de
genul perversiunilor sau al lucrurilor sexuale fără sens trebuie să ştiţi că
voi cădeţi foarte rău. Este o posesiune care lucrează asupra voastră. Acesta
este un ideal – ele sunt încarnări. Voi nu sunteţi încarnări, nici nu puteţi
deveni încarnări. Dar ei sunt lumina care vă luminează calea pe care păşiţi.
Ele vă duc în domeniul în care ei sunt Regi şi sunt Domni.
El este Ishwara – el este Ishwara al vostru.
Voi nu sunteţi Ishwaras. Ci voi sunteţi cel mult Yoghini. Mai întâi trebuie să
fiţi yoghini, altfel El nu vrea să vă conducă. Deci ceea ce trebuie să facem
este să devenim mai întâi yoghini. Şi unul dintre semnele unui yoghin este
acela că în viaţa lui sexuală este extrem de pur. Trebuie să existe o puritate
absolută şi, după un timp, fiecare va trebui să fie mai presus de asta.
Relaţiile voastre cu alţi oameni, fie că este sora sau fratele vostru sau orice
altă femeie sau alt bărbat, trebuie să fie de o desăvârşită puritate. Şi
aceasta este extrem de important.
În ţări ca India oamenii sunt extrem de
corupţi, foarte corupţi. Le poţi da cinci rupii şi poţi cumpăra pe oricine
acolo. Sunt foarte corupţi în privinţa banilor. Dar oamenii sunt atât de
imorali, ei ştiu ce este moral, adică, atunci când fac un lucru imoral, ei ştiu
că nu este moral.
În Occident imoralitatea a devenit o lege
generală. Pentru ei ar trebui să dispară acum cuvântul moralitate, acolo nu
există nimic de genul moralităţii. Faceţi ce doriţi oamenii nu se vor gândi la
imoralitate. Ei nu vor să vorbească despre asta, este ceva victorian. Şi dacă
cineva spune că trebuie să fii moral, ei încep să se gândească la el ca fiind ipocrit.
Ei nu se gândesc că poate există vreo legătură între fiinţa umană şi moralitate
în mod obişnuit. Aceasta este o mare problemă aici. Este cea mai mare problemă
pe care o avem.
Corupţia este un lucru care se poate evita.
Pentru că dacă nu sunteţi corupt, puteţi fi. Dar imoralitatea este un astfel de
lucru că dacă trăiţi într-o lume imorală, aceasta are efect asupra oricui. De
exemplu o femeie morală merge pe stradă
şi un om plin de desfrâu o priveşte. În orice fel ea îşi pierde castitatea. Nu
înseamnă că ea îl atrage, ea nu vrea să-şi piardă castitatea, dar în momentul
în care el o priveşte, deşi ea are metode simple, ar putea fi răspunzătoare în
mod vag de distrugerea castităţii lui, a moralităţii lui. Chiar un copilaş care
este un copil simplu şi inocent, atunci când este privit de un om murdar, cu
ochi murdari, acesta poate avea sentimente murdare pentru copil. Dacă persoana
însăşi este murdară nu putem spune că nu este afectat şi copilul. Dar, într-un
fel, copilul devine un obiect, un fel de lucru care e înjosit de o persoană
încă mai mult.
Chiar şi un tablou obişnuit care nu are
nimic de-a face cu un anume loc, orice lucru ciudat poate da sentimente
murdare. Zilele acestea am văzut că au început să existe multe simboluri, care
în ochii Mei nu se văd a avea ceva rău în ele – ochii Mei nu le pot vedea
pentru că sunt prea inocentă, ochii Mei nu pot vedea nimic rău – dar cineva
care este expert în astfel de lucruri va spune imediat: Oh! Priveşte! Este cu
adevărat imposibil de înţeles cum a ţesut mintea umană poveşti în jur şi a
făcut aceste modele spre a se distruge pe sine şi pe alţii.
Pentru a-L venera pe Yogeshwara trebuie să
ştim că relaţiile noastre cu fiecare în această lume trebuie să fie pure. El
s-a jucat cu multe lucruri în timpul vieţii Sale. Atunci când a venit El,
întreaga ţară era cufundată cu totul în idei fantastice legate de religie. Dacă
Freud ar fi fost acolo, ar fi spus că totul este un nonsens. Ce e rău în asta?
Înainte! Krishna n-a făcut asta. El a dorit să frângă toate cătuşele fără sens
ale tradiţiilor şi cătuşele fanatismului atât de fals. Dar El a făcut-o într-un
fel foarte frumos păstrând relaţiile absolut pure.
Acum oamenii pun întrebări: „Mamă, El a fost
căsătorit cu Radha?“ El este pe veci căsătorit cu Ea, nu contează. Dar El a
înfăptuit căsătoria cu adevărat chiar în ziua în care s-a născut. El a fost
adus de către tatăl său pe partea cealaltă a râului şi a fost pus jos pe malul
râului, când Shri Brahmadeva însuşi a venit pe acest pământ. De aceea El poartă
mereu ceva galben, ca o binecuvântare la Brahmadeva pentru a-i acoperi partea
de jos a corpului, partea hainei mai de jos decât talia. Acesta este semnul că
El poartă mereu ceva galben.
El însuşi a venit, s-a transformat în om şi
l-a căsătorit cu Radha. Apoi El a devenit un copil, numai spre a apărea ca un
copil. Cineva poate să a pară ca un copil. Unora din voi, Eu le par a fi o fată
de 16 ani, după cum spuneţi, dar nu este aşa. Aş putea fi corespunzător vârstei
de 60 de ani, dar nu sunt. Vârsta Mea este eternă. Nu pot spune care îmi este vârsta.
Ar putea fi doi ani sau ar putea fi absolut fără vârstă, ar putea fi orice.
În întreaga Lui viaţă, orice a făcut, a
făcut cu puritatea înţelegerii. Deci, mai întâi Radhaji s-a căsătorit cu El. Iar
apoi, când El a venit drept copil, când a fost copil, El a făcut tot felul de
farse, nu stătea aşa, vorbind serios despre lucruri, ci câte puţin ici şi colo
a încercat să le îmbunătăţească chakrele şi să le ridice Kundalini. Fireşte că
Realizarea nu era posibilă într-un joc. Nu puteţi să o faceţi. Presupunem că Eu
mă joc cu voi, nu vă puteţi primi Realizarea pentru că la stadiul Sahasrarei
trebuie să recunoaşteţi total.
Trebuie să fie un joc al seninătăţii.
Fireşte puteţi ridica mâinile şi să le daţi Realizarea. Dar voi trebuie să-i aduceţi
la un nivel senin. Dacă staţi doar şi spuneţi, ei bine jucaţi-vă, totul ar fi
terminat. Trebuie să vă aşezaţi şi să meditaţi, trebuie să o faceţi. Deci, nu
se poate spune că dacă vă jucaţi tot timpul, dacă doar cântaţi cântece sau dacă
sunteţi într-o stare de fericire, într-o stare de veselie, atunci acesta este
scopul Sahaja Yoga. Nu este aşa. Este ceva serios.
Deci El nu le-a dat Realizarea, dar le-a
redus tensiunea mentală a aşa numitei dharma şi a cătuşelor fanatismului şi a
făcut ca ele să se dezlege şi a vrut ca ei să înţeleagă că dharma nu îi face
sclavi. Trebuie să vă înălţaţi deasupra dharmei şi să deveniţi dharma însăşi.
Dar Yogeshwara trebuie venerat cu o inimă pură. În această atmosferă e greu, o
ştiu. Ieşiţi numai şi vedeţi ceva oribil acolo. Deschideţi la orice pagină
orice revistă, acolo este alt lucru oribil. Oriunde, la reclame, dau pagina văd
că acolo continuă o discotecă fără sens. Ce puteţi face? Nimic. Dacă vă uitaţi
la toate acestea, vedeţi cât de grosier, de murdar este acest lucru. La aceste
probleme se adaugă şi psihologii care au apărut. Ei înşişi sunt afectaţi de
metodele lor şi totul, ei sunt atât de posedaţi iar simţul lor relativ la
moralitate este în mod absolut într-o confuzie totală, fără îndoială.
Îl ştiţi pe Freud, ce s-a întâmplat cu el?
El a avut relaţii cu mama lui. El nu a putut nici măcar să înţeleagă, imaginaţi-vă
atât de adharmi trebuie să fie, un individ oribil şi ticălos, nu a putu avea
nici măcar puritatea de a înţelege puritatea relaţiei cu o mamă. Imaginaţi-vă.
Acesta este fundalul limpede al acestui om care arată cat de rău a fost. Din
cauza a ceea ce era în el, aşa o murdărie, nu putea nici măcar să privească
curat la mama lui. Trebuie ca tot noroiul să fie în ochii lui sau nu ştiu ce
trebuie să fi fost ca să vadă lucrurile astfel.
Voi deja tremuraţi datorită vibraţiilor
Mele. Acum când ne gândim la El ca la Yogeshwara, asta înseamnă că noi suntem
yoghini iar El este Ishwara al nostru. Iswhara trebuie lăudat, trebuie să-l
slăviţi, trebuie să-l slăviţi pentru calitatea lui de Yogeshwara, pentru că El
este Ishwara al vostru. Deci trebuie să-l lăudaţi. Ce laudă îi putem aduce?
Astăzi s-a născut El. Ce ar trebui să facem cu această ocazie măreaţă când El
s-a născut? Trebuie să hotărâm că El este Ishwara al nostru. El este aspectul
de Ishwara şi atunci trebuie să ne curăţăm atitudinea faţă de sex, faţă de
modul grosier de viaţă pe care l-am dezvoltat. Îl evitaţi şi îl aruncaţi. Absolut.
Nu poate fi nici un compromis în asta. Altfel nu puteţi un yoghin. Voi puteţi
deveni foarte puternici, poate timp îndelungat pentru că Eu mă joc cu voi. Vă
vin idei anume că sunteţi foarte puternic şi altele. Dar nu este adevărat.
Deoarece numele Meu este Nirmala, deoarece numele Meu este puritate, voi
trebuie să fiţi yoghini puri. Nimeni nu spune să nu vă căsătoriţi, nimeni nu
spune să nu aveţi relaţii sexuale corecte cu soţiile voastre, nu este adevărat. Dar acesta este un
lucru pe care oamenii îl pot evita şi îl strică. Dar celălalt lucru care este
cel mai important este că sexul trebuie să fie pur de orice atracţii sexuale.
De orice fel. Atenţia voastră nu ar trebui să se îndrepte niciodată spre aşa ceva.
Vedeţi, se presupune că acum sunt o doamnă în vârstă, dar Eu nu văd lucruri pe
care oamenii le văd în mod normal. Asta este ceva surprinzător. Văd ceva şi nu
ştiu ce se întâmplă şi de obicei se râde de Mine; acasă nu se înţelege cum de
nu văd ceva anume. Dar nu înţeleg glumele astea pentru că atenţia nu se îndreaptă
niciodată spre aceste lucruri murdare, niciodată spre aceste lucruri. Nu văd până
nu-Mi spune cineva că asta este aşa. Trebuie să Mi se explice de zece ori.
Deci, în legătură cu aceste metode
sofisticate, fără sens şi murdăria pe care le acumulăm aici, vă rog, spălaţi-vă
mâinile de toate acestea! Asta este ceva ce nu se va tolera în Sahaja Yoga,
trebuie s-o spunem fiecărui sahaja yoghin. De sex nu vă puteţi bucura dacă
trăiţi astfel. Nu puteţi. În această ţară nimeni dintre aceia nu se bucură de
sex. Nici unul din ei.
Numai într-o ţară în care oamenii sunt
inocenţi vă puteţi bucura de acest lucru. Dacă v-aţi fi bucurat n-aţi fi
alergat de la o femeie la altă femeie, n-aţi fi alergat la alt bărbat şi apoi
la toţi măgarii ca să faceţi toate acele lucruri. E imposibil să fii yoghin cu
toate aceste idei murdare. Şi apoi nu vă puteţi maturiza, nici chiar o persoană
normală nu se va maturiza. În India o persoană de circa 40 de ani devine un tată
matur. Lăsaţi orice fată cu el, pe oricine cu el, nici nu-i va trece prin cap
că ar putea fi ceva între ei. Odată ce vă căsătoriţi n-ar mai trebui să fie
probleme de acest fel. Mi-am văzut ginerii; nu le trec niciodată aceste idei
prin cap. Deci încercaţi să vă puneţi atenţia pe lucruri corespunzătoare pentru
că Yshwara al vostru este Yogeshwara.
Acum cealaltă latură a lui Shri Krishna pe
care oamenii nu o cunosc. E un joc, bine. Dar El este Samhara – Shakti. El este
puterea distrugerii. Este foarte bine că El vine cu totul pentru a ne proteja.
Dar El are şi Chakra Sudarshan. Sudarsha, „su“ înseamnă foarte auspicios, „darshan“este
viziune. El ne dă viziunea auspicioasă. Voi încercaţi şmecherii cu El, care vi
se înfăşoară în jurul gâtului, iar apoi viziunile auspicioase ale vouă înşivă,
anume că atârnaţi undeva în aer.
Deci metodele lui Shri Krishna pe de o parte
sunt că El este „deelamai“, El este plin
de compasiune, El stă alături de devotaţii Lui, El vine pe acest pământ pentru
a reînvia dharma. Dacă dharma este în declin, El vine s-o ridice – ori de câte
ori există declinul dharmei. Dar dharma nu înseamnă doar corupţie, nu înseamnă
doar cinste şi necinste, la bază înseamnă mooladhara. Acesta este începutul sfârşitului.
Şi El vine pentru a stabili din nou starea
sfântă – „sa shag sthapana artaya“. Din nou El vine pe acest pământ pentru a
ridica fiinţele umane la acel nivel. Asta face El. Deci, dacă suntem sahaja
yoghini, suntem parte integrantă din fiinţa Lui. Suntem instrumente ale acţiunii
Sale. Deci trebuie să stabilim dharma, cineva care nu are dharma în interiorul
său, ce fel de dharma va stabili el în alt loc? El a venit pe acest pământ
pentru a stabili dharma în aspectul său sfânt (nu ca biserica romano-catolică
sau ca biserica penticostală). Ci trebuie să stabilim în starea sa pură. Dar
dacă nu există dharma în interiorul nostru, cum o vom stabili? Deci El vine pe
acest pământ de fiecare dată pentru a stabili dharma dar la nivelul lui Vishnu.
La nivelul lui Shri Krishna El vine ca Yogeshwara.
Aici este un punct la care mulţi oameni nici
nu s-au gândit. Pentru Vishnu nu s-a spus Yogeshwara, adică Ishwara Yoghinilor,
aşa cum Ganesha este Ishawara Ganasurilor. Ganapati are grijă de Ganas şi El
este Ishwara al nostru. Adică noi trebuie să-l avem pe El ca ideal al nostru.
Cu înţelegerea că astăzi este ziua – la 12 noaptea, acum trebuie să fie aproape
ora 12 şi în India – El s-a născut la acest moment al nopţii, pentru că
simbolic formau o adevărată noapte împrejurările oribile în care a venit. Într-un
moment când propria sa naştere a fost plasată într-un loc foarte periculos, El
a fost salvat şi apoi, chiar în copilărie, a ucis rakshasas. Dar El a făcut
toate acestea pentru că a fost o încarnare. Nimeni nu vă cere să mergeţi să
ucideţi rakshasas.
În Sahaja Yoga v-am cerut să mergeţi şi să
ucideţi rakshasas? Dimpotrivă, vă spun numai să vă menţineţi sub protecţie.
Fusese o rakshasas care a venit, numele ei era Putana şi a vrut să dea otravă
prin sânul ei şi a luat copilul Krishna şi a vrut să-l hrănească. El era un
sugar şi când a început să sugă ea a ieşit în adevărata sa formă şi a murit.
Fireşte că El era o încarnare. Poate vreunul
din noi să facă asta? Apoi copil fiind El era foarte neascultător. A mâncat
nişte lut şi mama lui s-a mâniat foarte tare şi a spus: „Deschide gura, aş vrea
să văd dacă ai mâncat asta?“ Iar El a deschis gura şi ea a văzut întregul
univers mişcându-se în gâtul său – pentru că este Vishuddhi Chakra. Ea a văzut
pentru că putea vedea. Nu poate oricine să vadă asta. Cei care au puteri o pot
vedea. Noi nici măcar nu avem puteri atât cât a avut ea spre a vedea universul.
Deci fiecare trebuie să înţeleagă că mai
întâi ca sahaja yoghini primim puterile cu mult înainte de a fi trecut cu
adevărat testul. La universitate este chiar invers. Întâi se dă gradul, diploma
şi apoi căpătaţi un serviciu, poate că nici nu căpătaţi un serviciu. Aici
primiţi mai întâi serviciul, primiţi toate puterile ca plată dar gradul rămâne
încă nesigur. Deci acesta este aspectul Sahajei Yoga, acela că puteţi deveni
sahaja yoghini chiar fără a avea certificatul real, este astfel. Iar
certificatul este dat aşa cum ştiţi de Domnul Isus Cristos. Lui nu-I pasă. El
nu dă uşor certificatul. De aceea El este foarte, foarte sever. El este foarte
sever în ceea ce priveşte sahaja yoghinii, nu vă va da certificate, El vă va judeca.
Şi ceea ce este natura Lui fundamentală este inocenţa. El vă va judeca după
inocenţa voastră. Dacă sunteţi un superego puteţi spune: „Oh, sunt posedat de
un bhoot, iar bhoot-ul a făcut asta“. Deci El va spune: „Bine, du-te la bhoot
pentru certificat, nu la mine“…Întâmplându-se toate acestea, primesc câteodată
promisiuni măreţe: „Mamă, de acum nu ne vom mai certa, nu vor mai fi probleme,
fii sigură, vom trăi cu toţii armonie“. Şi câteodată văd că cineva se ceartă
pentru camera de baie sau pentru un săpun sau pentru ceva asemănător. Nu aşa se
poartă un sahaja yoghin.
Întâi de toate trebuie să fiţi o persoană
mulţumită, o persoană de mare demnitate, îngăduinţă şi răbdare, altfel ce veţi
suporta? „Îl iubesc foarte mult, dar nu trebuie să-mi ia prosopul“. Dacă
continuaţi să insistaţi pentru lucruri mici, mici fiţi siguri că până acum nu
sunteţi un sahaja yoghin. Dacă vă certaţi pentru lucruri, atunci nu sunteţi
deloc un sahaja yoghin. Nimic din aceste lucruri nu contează, Eu nu spun
niciodată ceva despre oricine. Că trebuie să am asta, să am aceea, cum ai
pregătit asta, deşi este cu adevărat greşit şi neprotocolar. Nu spun niciodată
de ce ai adus aceste banane, nu sunt bune, nu le voi mânca. Spun Eu asta? Chiar
florile pe care le folosiţi pot să fie neauspicioase, ştiu câteva flori care nu
ar trebui folosite pentru puja. Dar nu-mi deschid gura. Dacă trebuie să vă spun
vă spun doar pentru că trebuie să ştiţi pentru binele vostru, nu pentru binele
Meu.
Într-o astfel de zi, care este o zi de mare
bucurie pentru întreaga lume şi de fericire, ar trebui să ştiţi un lucru, a că
atunci când s-a născut Cristos, El s-a născut într-un loc foarte umil, dar când
s-a născut Krishna, El s-a născut în condiţii dintre cele mai oribile. Este aceeaşi
situaţie cu Sahaja Yoga de azi. Fără îndoială că este o zi de mare bucurie şi
triumf că El a venit şi ne-a dat puterea lui Vishuddi, dar noi trebuie să
înţelegem că ne-am născut în vremuri foarte primejdioase. Am spus asta de atâtea
ori. Aici nu există doar un Kamsa, se află atât de mulţi! Se desfăşoară o mare
luptă în care voi oamenii sunteţi implicaţi. Voi sunteţi cei angajaţi de
Dumnezeu, voi sunteţi cei cărora li s-a dat această muncă măreaţă, aveţi
puteri.
Asemeni lui Shri Krishna – când a traversat,
copil fiind, pus în coş şi purtat de tatăl său când piciorul Lui a atins râul
Iamuna, râul a scăzut. Pentru că era umflat, i-au scăzut apele.
La fel şi voi aveţi toate aceste puteri.
Krishna v-a dat toate puterile. Deşi ele vă pot fi cu adevărat cunoscute, numai
Domnul Isus Cristos vă acceptă ca sahaja yoghini. Şi asta este important pentru
că trebuie să fiţi inocent. Trebuie instaurată inocenţa în interior. Data
trecută în această zi mare am avut 16 căsătorii. Majoritatea au reuşit. Nu
toate, dar majoritatea au fost foarte bune şi sunt cu adevărat fericită că au
fost cupluri atât de bune în acea zi. A fost foarte auspicios. Iar căsătoria vă
dă un simţ al purităţii. Şi de aceea căsătoria noastră este importantă în Sahaja
Yoga. Dar aceasta nu este ultimul cuvânt, nu este un teren de vânătoare pentru
oricine, îţi găsesc acest soţ sau îţi
găsesc acel soţ. Aceasta trebuie oprită complet. Lăsaţi-o în seama Sahajei. Nu
trebuie să vă căutaţi soţiile în Sahaja Yoga, nu, deloc, nici soţii. Lăsaţi asta.
Dacă aţi făcut ceva de felul acesta veţi fi lovit.
Nu întreprindeţi nici o căutare sau altceva.
Va veni timpul când Eu însămi vă voi spune să vă căsătoriţi cu acea persoană,
oamenii doar preiau alţi oameni şi încearcă să curteze. Asta nu este necesar în
Sahaja Yoga, nu este necesar să curtezi. Au fost atât de multe cazuri în care
căsătoria a fost decisă aşa, s-au căsătorit şi sunt căsătorii foarte fericite.
Apoi mai există oameni care au curtat, au ales, au nominalizat şi au făcut
alegeri şi totul, iar după asta afli că după două zile divorţează. În Sahaja
Yoga este spontan şi instantaneu, nu trebuie să faceţi toate aceste lucruri.
Deci nu trebuie să vă faceţi griji. Nu trebuie să spuneţi: „Mamă, trebuie să
găsesc o fată pentru…“Nu! Lăsaţi în seama Mea, este durerea Mea de cap. Dar
odată ce sunteţi căsătorit în Sahaja Yoga, trebuie să ştiţi ce înseamnă. Şi amândoi
trebuie s-o înfăptuiţi corect şi dacă este pentru binele oricui, trebuie să fie
pentru oricine.
Asta este ceea ce este. Aş spune că în
această zi să facem un legământ: să decidem că-l vom venera pe Yogeshwara. Trebuie
să-l veneraţi. Asta înseamnă că relaţiile noastre legate de aceste lucruri
trebuie curăţate. Nu ar trebui să fim implicaţi în asta, nimic nu este
important. Este la fel ca a mânca sau a fi cu soţia ta – nevoia corpului. Dar nu
mâncaţi pe stradă, nu-i aşa? Nu mâncaţi din farfurii murdare, nu-i aşa? Doriţi să
aveţi o farfurie curată. Doriţi să aveţi o farfurie pe care aţi folosit-o voi
înşivă, propria farfurie care trebuie să fie curată. Dacă aţi putea avea o
farfurie mai curată, v-ar plăcea să o aveţi. Dacă puteţi căpăta o farfurie de
argint, v-ar plăcea. Chiar şi o farfurie de aur este mai bună. În acelaşi fel
va trebui să avem o înţelegere foarte pură că este necesitatea corpului, corpul
care poate fi foarte subtil. Deci să nu continuăm să-l cumpărăm de oriunde,
căutând, oh, asta e, aceasta este, ca apoi să aruncăm. Trebuie să vină la noi
în mod special. Şi întotdeauna lucrurile măreţe se întâmplă deodată. Cu cât
veţi delira mai mult, va fi mai rău. Deci, nu făuriţi idei, nu faceţi planuri,
se va întâmpla, nu este atât de important. Asta vă va da foarte multă puritate,
ego-ul vostru va fi perfect.
Cunosc pe cineva cu care nimeni nu voia să
se căsătorească. Şi când I-am sugerat cuiva care a fost de acord cu mare
greutate, ea a spus că nu vrea să se căsătorească. E ciudat. Este foarte ciudat
modul în care lucrează ego-ul vostru. Pentru că atunci când vă uitaţi la o
persoană pentru căsătorie sau altceva, să vă gândiţi la Yogeshwara. Nu vă gândiţi
că Yogeshwara este cel care va face totul pentru noi, ne gândim că noi trebuie
să facem. Deci am insistat şi ne-am murdărit atenţia complet. În această parte a
deciziei dacă o puteţi lăsa lui Dumnezeu, va fi mai bine. Vă spun, dacă puteţi
face asta, aţi traversat jumătate din calea prin ego. Cel puţin 50% din ego
este folosit în asta. În special în Occident. În India nu apare prea mult
această problemă. Pentru că aici părinţii nu pot decide, nimeni nu poate
decide, trebuie să hotărâţi singuri. Este o mare responsabilitate şi un mare
lucru pentru voi. Deci 50% din problema ego-ului vostru se va încheia, vă spun,
odată ce renunţaţi la această responsabilitate de a vă alege mireasa sau
mirele. Uitaţi asta pur şi simplu.
Este aşa o mare pierdere de energie, vă
spun. Când îi văd pe oameni, pe cei tineri, făcând toate aceste lucruri aş vrea
ca ei să-şi poată înţelege valoarea vieţilor lor, consideraţia datorată vieţilor
lor.
Ishwara al lor este Shri Krishna. El nu este
Ishwara al oricui. Numai al yoghinilor. Oricine altcinevacare încearcă să spună
„Hare Rama, Hare Krishna“ va face cancer la gât. Oricine care încearcă să-l
cheme şi nu este un yoghin, va avea o problemă la gât, ştiţi. Deci El este
accesibil numai vouă. El este numai Ishwara al vostru. El se manifestă numai
pentru voi. El este al vostru propriu. Nu va acţiona pentru nici un Dick, Tom
sau Harry. Poate că sunteţi prim-ministru, puteţi fi rege sau regină, pentru El
nu este nici o deferenţă. Pe El numai un yoghin îl poate chema, numai un yoghin
îi poate cere ajutorul. El nu-şi face griji pentru nimeni altcineva. Şi numai
la recomandarea unui yoghin poate El să se îngrijească de cineva. Altfel nu se
apropie de acela. Deci, El este în realitate propriul nostru rege, care este
mereu prezent, având grijă de voi. Când îl chemaţi vine cu toate puterile ca să
vă sprijine. Dar voi trebuie să fiţi un yoghin. Dacă nu sunteţi un yoghin, care
este sigur certificat de Domnul Isus Cristos, atunci Krishna nu are nimic de-a
face cu voi.
Deci înainte de a intra la Shri Krishna,
deşi nu El este cel ce vă va judeca inocenţa, la uşă se află Domnul Isus
Cristos. Când intraţi, atunci este bine. Dar şi să intraţi este greu pentru că
El vă aruncă mereu afară. Shri Krishna i-a spus lui Isus: „Tu vei fi Adhara“,
adică suportul universului. Însemnând că inocenţa este suportul. Dacă acea
inocenţă nu este stabilită in voi, atunci Shri Krishna nu vă poate ajuta. El este
neajutoarat în acest caz, deoarece nu deveniţi un yoghin iar El nu mai este
Ishwara al vostru. Când treceţi de Agya chakra proprie înseamnă că El este
acolo iar Virata stă acolo.
De ci până nu treceţi de Agya chakra
corespunzător nu puteţi ajunge la Virata. Iar Yogeshwara este Virata. Acesta
este aspectul pe care trebuie să-l venerăm.
A venera nu înseamnă a deveni acea persoană.
Voi mă veneraţi pe Mine, nu deveniţi ca Mine. Ce se întâmplă când veneraţi? Voi
abandonaţi tot ceea ce nu este iluminat de Mine focului, apei, elementelor şi
le aruncaţi. Şi Mă aduceţi pe Mine în inimă. Aceasta înseamnă a venera. În
acelaşi fel trebuie să veneraţi aspectul lui Shri Krishna în Mine ca
Yogeshwara. Eu sunt Yogeshwara. Eu nu ştiu ce este ispita, ce este atracţia, pur
şi simplu nu înţeleg. Dimpotrivă, aceste lucruri Mă dezgustă, mă dezgustă
total. Nu pot înţelege nici o glumă murdară, nu am creier pentru asta, creierul
Meu refuză să înţeleagă. Devin mută, absolut surdă şi mută.
Oamenii au scris cărţi după cărţi despre
aceste lucruri, nu ştiu de ce trebuie să fi scris, ce este asta să scrii
lucruri.
Azi trebuie să ştim că viaţa noastră
personală trebuie să fie extrem de curată. Ne privim pe noi înşine în fiecare
moment ca să aflăm în interior dacă-l venerăm cu adevărat pe Yogeshwara în noi,
căci El se află în noi. Să dezvoltăm acea puritate, atunci inocenţa se va
stabili în ochii noştri. Vom fi inocenţi, ochii noştri vor vorbi despre
inocenţă. Ce folos să avem ochi ce se mişcă tot timpul, nu ştiţi încotro se îndreaptă,
ochi şovăielnici. Nu vă puteţi încrede deloc în ochii voştri. Dar ochii care
sunt inocenţi nu primesc nimic, doar dau. Inocenţa este foarte pătrunzătoare,
foarte purificatoare, liniştitoare şi frumoasă. Trebuie să devenim oameni
frumoşi.
Am spus azi aceste lucruri pentru că mă
deranjează câteodată faptul că oamenii nu înţeleg că puritatea vieţii sexuale
este atât de importantă în Sahaja Yoga, mai ales în Occident. Oamenii nu
înţeleg. Pentru indieni acest discurs nu are nici un înţeles, ei se vor gândi
de ce Mama îşi risipeşte atât de mult energia. Pentru că ei nu înţeleg. Dar pentru
Mine este foarte important aici.
Cred că mesajul de azi ar trebui să fie cel
al lui Yogeshwara, să-l venerăm azi pe Yogeshwara din inimă. Când Mă veneraţi
azi, ar trebui să fie venerarea lui Yogeshwara şi nimic altceva.
Dumnezeu să vă
binecuvânteze!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu