SHRI MATAJI NIRMALA DEVI. ATENTIA
(II)
Calitatea
atenţiei se schimbă in raport cu starea voastră sufletească. Unde este plasată
atenţia în fiinţa umană? Nu este un punct fix! Putem spune că atenţia este
suprafaţa sau muchia conştiinţei; ori de câte ori suntem făcuţi conştienţi;
atenţia se îndreaptă spre acel punct. Putem înţelege din această analogie tot
ceea ce este fier are puterea de a fi
atras de către magnet. Nu puteţi localiza acea putere, ea este pretutindeni.
Oriunde se află un magnet, fierul este atras. Atenţia noastră este la fel:
oricând suntem atraşi, atenţia noastră se duce într-acolo. Ea există in
întregul corp? în sensul că poate fi direcţionată oriunde în afara corpulul si
în interiorul corpului, în cazul unei dureri sau al unei suferinţe, ea trece prin nervi, prin
întregul sistem nervos central. Însă în creier există centrul de control. Dacă
el este lovit, putem rămâne conştienţi, dar fără vreo atenţie. Aceasta se poate
întâmpla si dacă cineva este lovit la Chakra Vishuddhi. Se poate întâmpla şi la
chakrele inferioare, dacă cineva este lovit, acea porţiune îşi va pierde
atenţia pentru că nu puteţi simţi acea parte. Diferenţa constă în aceea că
puteţi fi atenţi în acele puncte, dacă vreţi, chiar dacă sunt
amorţite. De exemplu, dacă o mână este amorţită, pot să fiu atent la ea. Dar,
există în fiinţa noastră un punct care, dacă este lovit, nici măcar nu putem
gândi, zacem inconştienţi, cum se spune, cu ochii deschişi, mâinile se mişcă,
picioarele se mişcă. Acel punct este la chakra Vishuddhi. Dacă puteţi trasa o
linie de aici la punctul unde se află (pitha) chakrei Vishuddhi In creier, dacă
sunteţi loviţi oriunde pe traseul acelor linii, deveniţi lipsiţi de atenţie -
nu puteţi fi atenţi la nimic. Linia trece şi prin chakra Agnya, deoarece acest
punct este legat de chakra Vishuddhi la spate. Dacă aici şl la pitha din
interior se formează an fel de triunghi, orice linie (care trece) prin acest
domeniu, vă poate afecta atenţia. Inima bate, membrele se mişcă, dar nu puteţi
fi atenţi la nimic.
Când nu sunteţi Realizaţi si sunteţi atenţi la ceva, în mod
normal, sunteţi atenţi prin intermediul centrilor din creier. După Realizare,
puteţi fi atenţi şi prin intermediul altor centri. Există o diferenţă foarte
mare între o persoană care este Realizată si una care nu este Realizată sau
puteţi spune că deveniţi eficienţi prin intermediul altor centri ai voştri,
fiind atenţi la el. Puteţi simţi centrii blocaţi din corpul vostru, pe care nu
i-aţi simţit mai înainte. Nu doar atât, dar puteţi simţi centrii altor oameni,
ceea ce înseamnă că sistemul vostru nervos central a fost binecuvântat cu o
nouă conştiinţă prin care puteţi transmite spre voi Atenţia de la centrii
voştri şi Atenţia poate fi dusă într-un mod mai subtil în centrii altora. Deci,
primul lucru care vi se Întâmplă este că Atenţia vă devine mai subtilă. Dacă
Atenţia devine mai subtilă, înseamnă că începeţi să înţelegeţi lucrurile mai
profund. De exemplu, o pasăre poate vedea o floare, dar nu poate simţi
frumuseţea unei flori. O persoană nerealizată poate vedea
frumuseţea unei flori, dar nu
poate vedea vibraţiile unei flori. Aşa deveniţi mai subtili. In mod cert, vă
aflaţi într-un stadiu evolutiv superior faţă de alţi oameni.
Trebuie să vedem cum ne folosim atenţia. Chiar fără a
fi Realizaţi, aţi văzut că începeţi sa exersaţi într-un domeniu artistic încă
din copilărie, dezvoltaţi o profunzime a acelei arte, deoarece nervii se
acoperă cu mielină. La fel, atunci când sunteţi Realizaţi, aş spune că atunci
când sunteţi o persoană "nou născută", dacă începeţi să vă
respectaţi atenţia, veţi dezvolta treptat o profunzime pentru Sahaja Yoga. Dar,
atunci când primesc Realizarea, atât de mulţi oameni abia dacă mai vin a doua
oară şi, dacă vin din nou, nu dezvoltă simţul vibraţiilor. si continuă să se
ocupe de munca zilnică, risipindu-şi atenţia cu lucruri care nu le dau senzaţii
mai subtile. Astfel că nu se dezvoltă subtilitatea, profunzimea artei Sahajei
Yoga.
De exemplu, o persoană care a citit excesiv. De îndată
ce îşi primeşte Realizarea, începe să o pună în corespondenţă cu ceea ce a
citit şi face ca atenţia să fie din nou risipită. De fapt, atenţia lui a fost
fixată pe acesfe idei convenţionale, dintre care unele sunt corecte, unele
incorecte, unele din ele sunt total greşite, unele sunt inutile, unele provin
din fleacuri publicate numai din dorinţa de a se face bani. De îndată ce
primiţi Realizarea, vă întoarceţi la conştiinţa grosiera şi începeţi să
corelaţi subtilul cu grosierul. Si începeţi din nou să vă pierdeţi vibraţiile.
În realitate, am văzut că după Realizare, copiii mici dorm multe ore. Devin
inactivi un timp. Dar dacă o primeşte unul mai vârstnic, se duce imediat la
standul de cărţi şi cumpără o carte despre Kundalini şi începe să citească din
ea. Apoi, unii dintre voi, fără a înţelege că aţi devenit altcineva, o luaţi
drept bună; "Mataji a fost foarte amabilă când a spus că sunt Realizat,
dar cum să cred asta?" Ca şi cum dacă vor crede asta îmi vor da nişte bani
sau altceva. "Văd vibraţiile venind, dar la ce foloseşte să primeşti
vibraţii? De ce ne-a dat Ea vibraţii?" Ne întoarcem din nou la ideea grosieră
a utilităţii, pentru că aceasta a fost până acum natura umană - să facă totul
folositor. Totul trebuie folosit. Omul se gândeşte la el însuşi fără încetare,
aşa că începe să facă din Realizare ceva util. "Ce utilitate are? Câţi
oameni o vor primi? Ce se va întâmpla? Care este schema? Ce este asta? Ce este
cealaltă?"
Vi s-a dat această subtilitate pentru a vă bucura, ca
atunci când ne bucurăm de frumuseţea unei flori, ne bucurăm pur şi simplu. Oare
mergem la cărţi pentru a afla ce să facem cu această bucurie a noastră, cum să
ne bucurăm de această floare, ca să vedem dacă aceasta se potriveşte cu cartea"
Insă, în mod obişnuit, aceasta se face şi nici nu ştiu ce sa spun pentru că
este o prostie şi mi-e teamă că dacă le spun, vor fi jigniţi. Aşa cum sunt,
fiinţele umane sunt jignite cu un fleac, ceea ce este foarte prostesc. Copiii
sunt foarte sensibili, odată ce primesc Realizarea, se bucură, adorm şi nu sunt
tulburaţi. Ei consideră că trebuie să ne bucurăm de ceea ce este plăcut.
Astfel, de la bun început, se
întâmplă aşa şi omul nu ştie că s-a făcut pe sine mai grosier decât a fost
vreodată în
această
Kali Yuga - în aceste timpuri moderne. Organizând lucrurile în conformitate cu
ideile şi concepţiile proprii, omul a devenit atât de nenatural, atât de
nesăbuit, încât nu mai discerne între bucurie şi urâţenie. El este atât de
confuz. Deci, nu există doar un motiv, ci sunt mai multe motive. Aşa cum v—am
descris, aceasta este o urmare firească a activării grosiere de dinainte de
Realizare. Dacă înţelege boala din care a provenit, este uneori mai uşor s-o
corecteze. Nu puteţi corecta boala fără a înţelege povestea din spatele ei.
Dacă sunteţi student la istorie, veţi şti cam s-au comportat fiinţele umane.
Veţi înce- pe să vă întrebaţi ce nu este în regulă la aceşti oameni. Dumnezeu
a creat o singură lume. Gândiţi-vă la o persoană ca Mine, care vine pe acest
pământ; dintr-odată constataţi că au fost create atât de multe ţări. Este
normal să poţi avea nişte ţări separate dacă nu poţi conduce toată lumea
laolaltă, dar atunci luptele sunt permanente, iar oamenii se ucid între ei. Tot
felul de probleme pentru nimic. Vreau să spun că este ca o casă de nebuni.
Daca priviţi în mod istoric cum omul s-a făcut pe sine
nebun, nu este uşor sa înţelegi aceasta într-o singură prelegere. Va trebui să
scrii volume. Cred că deja s-au scris volume. Deci, există un fundal istoric ce
v-a distrus atenţia.
Cei oare vin pentru handicapuri fizice sau suferinţe
fizice sau ceva similar, fiind bolnavi, sunt uneori mai bine decât oamenii oare
nu au aşa ceva, pentru ca primesc cu certitudine acea parte a bucuriei care
este uşurarea. Dacă simt uşurarea, atunci simt o mică umbră de bucurie şi
atunci încep să înţeleagă că trebuie să te bucuri de aceasta. Dar aş mai spune
că, o data ce primesc uşurarea, dispar pur şi simplu, neînţele- gând că există
ceva mai mare ce poate fi gustat şi de care să se bucure. Iar în Sahaja Yoga,
bucuria fizică este suficientă pentru a ne menţine subtilă bucuria. Nu trebuie să vă fixaţi aţenţia, ci trebuie să deveniti
mai subtili în atenţia voastră. Asa cum stiti, a vă fixa sus atentia esta o
metodă foarte greşită. Asta a fost făcută de unii
Yoghini şi cunoaşteţi rezultatul. Chakrele lor au fost epuizate şi distruse.
Când şi-au fixat atenţia în chakra Agnya, aţi văzut că chakra Agnya s-a distrus.
NU TREBUIfi SA VA FIXATI DELOC ATENTIA, CI TREBUIE SĂ
VĂ FACEŢI ATENTIA DIN CE ÎN CE MAI SUBTILĂ.
Aşa cum v-am spus, atunci când un magnet a fost adus în
preajma unor pietre, nu li s-a întâmplat nimic pietrelor, oricum a fost
deplasat magnetul. Dar atunci când a fost adus lângă fier, numai el este atras
de magnet. La fel, atenţia unui Sahaja Yoghin ar trebui să fie atât de subtilă
încât să simtă vibraţiile, să se gândească la vibraţii, să mănânce vibraţii, să
bea vibraţii şi să se bucure de ele.
In plan fizic, mulţi oameni Mi-au
spus că au fost la careva acasă şi: " Mi-au oferit laddoos (dulciuri) şi a
trebuit să mănânc. Ce puteam face, Mataji?n In realitate, ei s-au
simţit atraşi de forma acelor laddoos, le-au mâncat. Dar nu au văzut
vibraţiile acelor laddoos. Le-au mâncat şi au avut probleme cu stomacul. Când
au avut probleme de stomac au spus: „Mataji.
ne-am
pierdut vibraţiile. Ce să facem? Am mâncat laddoos!" Dar dacă aţi fi văzut
că nu există vibraţii în acele laddoos, ar fi trebuit să spuneţi: "Azi nu
pot mînca nimic" sau ceva similar şi n-ar fi trebuit să mâncaţi. Dacă aţi
vedea un copil născut Realizat, el n-ar manca niciodată. Chiar dacă-1 bate mama
va spune: "bate-ma, dar nu mănânc". Pentru că nu vor mânca murdăria.
Se spune despre aceşti copii că sunt încăpăţânaţi. Sunt consideraţi
încăpăţânaţi pentru că ştiu că nu există vibraţii, aşa că, "De ce să
mâneam, pentru că oricum nu ne va plăcea".
Deci, în plan fizic, comiteţi atâtea greşeli. De exemplu,
obioeiurile voastre. Să presupunem că aveţi obiceiul să vă trageţi de păr. O
doamnă avea obiceiul să se tragă de păr şi a chelit ici şi colo, apoi i-a
crescut părul pe aici, capul îi era chel aici şi-şi trăgea părul de aici. Aşa o
persoană! Aşa că a venit la Mine pentru tratament. Imaginaţi-va! I-am spus:
"De ce faci asta?" Ea spunes "Atenţia mea este astfel că încep
mereu să mă trag de păr". "Ce este de făcut, dacă aveţi o aşa
atenţie?" Deci, sora ei mai mare îi dădea mereu peste mână ori de câte ori
îşi ducea mâna. Ea spunea: "Trebuie să mă baţi. Dacă nu, te bat eu!"
Bătaia continua şi toată lumea privea ce-şi făceau una alteia, dar ea nu s-a
putut opri. Toate obiceiurile sunt ceva de genul maimuţelor. Toate sunt aşa,
pentru că materia încearcă tot timpul să stea în vârful atenţiei voastre şi
astfel noi ne formăm obiceiuri.
Unele obiceiuri sunt avantajoase. Unii, pentru a destrăma
obiceiurile, spun: "Nu stăm nici pe jos nici pe scaun!" Atunci unde
vă veţi aşeza? "Vom sta aşezaţi într-o postură şi vom exersa acel
lucru". Nu este nevoie să fiţi o astfel de absurditate. Vreau să spun că
anumite lucruri sunt bune. Nu mergeţi la extreme. Dar, anumite obiceiuri
dobândite, se datorează în principal modei. De exemplu, dacă un fumător vă
forţează, spuneţi : "Bine". Si un rău obicei
al nostru este acela de a nu spune "NU" oricui. "Cum să
spui nu? Toţi cei de acolo au băut şi ne-au oferit băuturi, iar noi am spus
"nu". Dar ei ne-au forţat, ştiţi, să nu bei, iar el ne-au dat să bem
un pahar. Am spus: "Bine, voi bea foarte puţin". Intr-o zi, rudele
m-au invitat la cină şi a trebuit să mergem. Apoi a început dansul de cabaret
şi a trebuit să privim... Ar fi părut ceva foarte urât să nu te uiţi la o
femeie dezbrăcată...!"
Suntem nişte oameni foarte inocenţi, astfel că dăm
explicaţii permanent: "Ce să faci? Aşa este lumea, aşa este moda, aşa se
poartă... Aşa este..."
Dar un Sahaja Yoghin este ceva deosebit. El este un
ales. Pentru că nu vă cunoaşteţi propria valoare, pentru că nu v-ati evaluat
singuri, v-am evaluat EU. Aceasta este o realitate înţeleasă de puţini, anume
că a primi astfel Realizarea, înseamnă că Mataji a făcut ceva extraordinar.
Trebuie să fi făcut o muncă deosebit de mare pentru a duce aceasta la bun
sfârşit. Ea trebuie să fi făcut nişte penitenţe (tapasya) enorme în toate
vieţile Ei
şi chiar în această viaţă. Trebuie să fi lucrat foarte intens, de dimineaţa
până noaptea! Si ne aflăm aici, când am primit-o. Si considerăm aceasta ceva
aşa de obişnuit! M-am gândit că dându-vă Realizarea, vă veţi vedea imediat propria
valoare şi veţi gândi că sunteţi ceva măreţ pentru că "Am primit
Realizarea şi pe Sakshatkar". Dar nu este aşa. începeţi să faceţi
compromisuri cu lucruri grosiere în viaţă.
Unul dintre voi trebuie să conducă o populaţie imensă.
Unui dintre voi îi poate conduce pe toţi. Liderii nu fac compromisuri. Liderii
nu rezolvă problemele oamenilor atunci când îi conduc, ci le dau probleme spre
rezolvare. Ei stau deasupra lor, mult deasupra lor. Nu ei se pleacă,
ci alţii se pleacă în faţa lor. Dacă lumina începe să se stingă sau să
slăbească pe stradă, se va descurca persoana care poartă lumina în mână. Voi
toţi sunteţi asemenea torţelor şi voi sunteţi cei ce decideţi ce viaţă ar
trebui să aveţi şi ce personalitate ar trebui să aveţi. Oare atenţia are
prioritate? Când înţelegeţi cum se prezintă corpul vostru fizic - acest corp al
vostru trebuie curăţat, trebuie să fie frumos, să fie moale, delicat, demn,
elegant. Am văzut, atunci când şedem în grupuri, că oamenii se comportă într-un
mod în oare nu s-ar purta nici măcar o persoană cu educaţie obişnuită. Motivul
este că nu aţi realizat încă faptul că sunteţi lideri şi ca oamenii vă
privesc. Ar trebui să existe un fel de Masti în voi, ar trebui să fiţi
mulţumiţi cu voi înşivă. Deci, sub aspect fizic, ceea ce mâncaţi, ceea ce
priviţi, ceea ce vă place, toate priorităţile trebuie să se schimbe.
Ceea ce ar trebui să fie de maximă importanţă în fiecare
împrejurare este Sahaja, în fiecare metodă şi obicei - Sahaja. Sahaja înseamnă
"înnăscut". Sahaja nu înseamnă uşor. Mulţi fac confuzie. Este necesar
să ştiţi că sunteţi un Sahaja şi nu veţi accepta nimic care este Asahaja. Deci,
cum puteţi avea obiceiuri care va dau o sclavie a sistemului nervos simpatic?
SAHAJA INSEAMNĂ CĂ AVEŢI O CONSTIINTA SUBTILA SPECIALĂ. Un rege nu mătură
străzile.
Sub aspect fizic, situaţia voastră se pierde astfel
complăcându-vă in toate metodele. Asahaja pe care le-aţi avut înainte, pe care
le au alţii şi vă pierdeţi în sistemul de viaţă Asahaja. Trebuie sa schimbaţi
tot sistemul întregii lumi, în care oamenii să devină Sahaja şi nu Asahaja.
Numai atunci totul va deveni Sahaja pentfu voi. Există o greşită înţelegere
între Sahaja Yoghini. Ei gândesc astfel: "Atunci când va veni Sahaja, vom
face această muncă, ne vom schimba şi le vom vorbi oamenilor. Ar trebui să vină
Sahaja". Nu se face nimic! Aceasta este o atitudine foarte greşită.
Sahaja înseamnă că aţi dobândit lumina Sahaja în interiorul vostru si cum
puteţi tolera orice altceva? înseamnă că ştiţi cum să vă îmbrăcaţi, oum să
vorbiţi, unde să mergeţi, cu cine să vă întâlniţi. Cine sunt mamele voastre? Cine
sunt surorile voastre? Cine sunt fii voştri şi cine vă sunt părinţii?
In acest fel vi se pierde atenţia. Apoi trebuie retezate,
distruse obiceiurile voastre grosiere, viaţa voastră veche. Si nu puteţi
continua aşa, căci continuând astfel, vă veţi bloca aici, vă veţi bloca acolo,
vă veţi rupe gâtul... Apoi veniţi la Minei "Mamă, mi-am rupt spatele. S-a
întâmplat asta şi cealaltă. Mă doare, mă înfierbânt şi am migrene; fac
asfa". Până deveniţi Sahaja, asta va lucra asupra voastră.
Dar de ce nu deveniti voi înşivă? De exemplu, o fiinţă umană nu
poate dormi ca un câine. Dacă va dormi ca un câine,
pentru
că în jur se află numai câini, îl va durea. La fel, dacă voi veţi fi Asahaja
pentru că toţi sunt Asahaja, veţi avea necazuri. Căci câinele nu simte. Chiar
daca-l doare, el nu simte durerea. Dar voi o simţiţi în mod cert. Persoana care
nu este încă nenăscută nu simte. Ea capătă problema, dar nu simte. Voi o puteţi
simţi şi trebuie sa renunţaţi la ea bucuroşi. Dacă nu renunţaţi la ea, vă
întoarceţi din nou la acelaşi întuneric, iar acest întuneric nou, poate fi ceva
de iad, poate fi îngrozitor. Este mai bine să mori ca fiinţă umană, pentru că
te poţi naşte în continuare ca animal, una alta. Dar a fi născut din nou şi a
te întoarce cu bună ştiinţă la obiceiurile anterioare, poate fi foarte
periculos.
In felul
acesta vă fixez atenţia pe fiinţa voastră subtilă, punându-vă puţină frică în
minte. Humai fiinţa mai subtilă se poate bucura. Dimineaţa v-aţi bucurat de
meditaţie, aţi devenit mai subtili. Eu am apăsat acolo. Dar trebuie sa vă
menţineţi mai subtili amintindu-vă ceea ce s-a întâmplat, cât de bine v-aţi
simţit în plan fizic.
Unul dintre cele mai rele obiceiuri ale fiinţelor umane
este acela de a privi ceasul. Pentru Mine este foarte dureros să văd că oamenii
se uită la ceas atunci când le vorbesc. Nu pot suporta. Deoarece acum sunteţi
dincolo de timp, dincolo de spaţiu. Ce veţi face prin economisirea timpului?
Ce aţi făcut pană acum? Aceasta vă arată priorităţile. Priorităţile noastre
trebuie să se schimbe şi le puteţi schimba uşor o dată ce începeţi să vă
bucuraţi. 0 dată ce aţi gustat nectarul Iubirii Divine (Amrit), nu veţi mai bea
apă murdară. Dar amintiţi-vă mai întâi oă bucuria este cea de care trebuie să
vă bucuraţi. Aceasta este o modalitate de fixare - aşa-zisă fixare a
subtilităţii voastre.
Atenţia este cea care se acoperă cu lucrurile grosiere
ale vieţii, chiar şi cu aspectul lor emoţional. De exemplu, aveţi relaţii. Am
văzut câţiva Sahaja Yoghini pierzându-se astfel. Ei au avut nişte relaţii
foarte grosiere cu oameni, chiar guru si unii dintre ei erau prieteni. Au
existat şi alte relaţii murdare, aţi putea spune, la care n-au putut renunţa şi
s-au pierdut,
Deci, trebuie să vă aşezaţi şi să aflaţi: „De ce nu mă
bucur de mine însumi?" "Eu sunt cel care pierde din cauza acestor
lucruri. Dacă ele ar fi dat bucurie, n-aş fi alergat de la una la alta. Ele nu
mă satisfac niciodată pe deplin. Deci, de ce n-aş reîntoarce la ele?"
Bucuria emoţională pe care o
consideraţi ceva foarte important, trebuie, de asemenea, cântărită în noua
dimensiune a atenţiei voastre şi a subtilităţilor. Consideraţi că cineva vă
este foarte apropiat şi drag şi aveţi o relaţie de afaceri sau un fel de - nu
ştiu ce fel de relaţii au oamenii. Trebuie să ştiţi că asta este ceva foarte
superficial şi nu puteţi extrage nici o bucurie din acest lucru, ca atunci
când beţi apă dintr-o cană. Cana însasi este superficială, apa este superficială;
cel mai important lucru este limba voastră care poate simţi apa. Dacă limba nu
poate simţi apa şi dacă apa este resimţită ca o piatră, ce rost are sa bei
apă? Deci, cel mai important lucru, în esenţă, este gustul de pe limbă.
In acelaşi fel, esenţa trăirii bucuriei noastre este
bucuria, iar bucuria stă în simţirea vibraţiilor; deci, oricând o primiţi, ar
trebui să aveţi vibraţii. Insă această nouă conştiinţă nu a pătruns atât de
mult în fiinţa voastră. De aceea apare problema. Altminteri nu este greu să le
spui fiinţelor umane că "Asta e ceva bun. Bea!" El o bea şi află că
este bun. El nu va mânca ceva amar. Dacă trebuie să-i daţi ceva cu gust îngrozitor,
va trebui să-i daţi mai întâi ciocolată şi după aceea din nou ciocolată. Dar
atunci când devin evoluate, fiinţele umane înclină mai mult spre aceste
lucruri îngrozitoare, din cauza atracţiilor lor anterioare. Deci, îndreptati-vă atenţia în întregime către Divin. extrageti-o complet către acestea,
astfel încât să nu mai existe atenţie îndreptată
spre aspectele grosiere.
Chiar şi acum văd că oamenii vin şi îmi cer:
"Mataji, am o problemă. Vreau un serviciu. Ce ar trebui să fac ? Trebuie
făcut asta şi asta..." Desigur că este în regulă dacă este un lucru în
treacăt, dar dacă vă atrage atenţia, înseamnă că v-aţi pierdut simţul
înţelegerii că sunteţi un Sahaja Yoghin şi că bucuria voastră se află în forma
mai subtilă şi că vă puteţi bucura de ea. Aceste lucruri grosiere nu vă vor da
niciodată bucurie, aşa că de ce sa nu cereţi ceva care vă va da acea bucurie
subtilă pe care puteţi s-o simţiţi - de care vă puteţi bucura doar voi?
Aceasta i se întâmplă atenţiei noastre. Ne pierdem din
cauza ideilor noastre anterioare şi a legăturilor noastre emoţionale şi, putem
spune, şi din cauza aşa-ziselor legături spirituale: suntem hinduşi,
musulmani, creştini; suntem vegetarieni, non-vegetarieni, suntem brahmini,
non-brahmini. Suntem tot felul de lucruri, dar nu suntem ceea ce
"suntem". Toate aceste lucruri se întorc la voi, de" genul că
"Suntem jainişti, deci suntem extraordinari!" Deveniţi jalnici.
Jainist, de oriunde sau oricine de oriunde - acela are simţul vibraţiilor?
Atunci este posibil ca o persoană să vă devină guru sau ca o persoană să vă
înveţe despre aceste lucruri? Voi sunteţi un maestru. Poate veni directorul
şcolii să înveţe de la băieţii admişi la şcoală? Am văzut că şi un nou venit,
care intră şi are un badha, poate ademeni cu uşurinţă cel puţin 5 % dintre
Sahaja Yoghini. Va rosti cuvinte mari, se va făli, va aduce un guru în interior
şi 5 %
vor alerga după acela - minimum. Cum explicaţi aceasta? Singurul
lucru este acela că n-ar trebui sa fiţi unul dintre ei.
Fiecare ar
trebui să gândească pentru el însuşi şi nu pentru ceilalţi. Ar trebui să vă
gândiţi la asta: "Sunteţi capabili sau nu?" Astfel vi se pierde
atenţia în legăturile spirituale, iar toate aceste dimensiuni sunt exterioare.
In descrierea lui Gokul din
Vrindavan, trebuie să fi citit oă atunci când Krishna cânta la fluier, toate
femeile care lucrau şi toţi Gopis din gospodărie îşi părăseau lucrul si toate
celelalte - laptele putea să fiarbă, munca putea să fi fost făcută pe jumătate
sau în întregime, chiar dacă mâncau sau erau în orice poziţie, se ridicau şi se
îndreptau alergând spre acel fluier (Murali). Si când alergau acolo, stăteau ca
într-un tablou - nici o mişcare a corpului, nimic, stăteau pur şi simplu şi
ascultau cu toată atenţia. Aşa era? El nici măcar
nu
vorbea. Se cânta doar la fluier şi toţi ascultau ca într-un tablou. Ce era?
Bucuria pe care o simţeau, bucuria trăită în interiorul lor, bucuria care se
turna în ei prin acel fluier. Ei stăteau doar şi ascultau. Atât, Ce este asta?
Este subtilitatea acelei bucurii, întocmai ca meditaţia - stăteau.
La fel, atenţia voastră si
mintea, ar trebui să fie asupra Sahaja, aşupra faptului de a fi cu Dumnezeu,
Sunteţi una cu Dumnezeu! Îndreptaţi-va în totalitate forţa centrifugă către
Dumnezeu, Puneţi-vă tot timpul în legătură cu Dumnezeu şi restul muncii este
făcut ca la un instrument, întregul lucru va începe sa se producă,
Mintea omenească este folosită pentru a face lucrurile
ca într-un ritual. Adică se consideră că, dacă trebuie ridicată o casă, trebuie
să sapi mai întâi fundaţia, apoi sunt puşi stâlpii, apoi acoperişul. Astfel,
în mod succesiv, se planifică totul până la capăt. Dar în împărăţia proprie a
lui Dumnezeu nu există planificare. Şezi si te bucuri pur
si simplu, Dacă atenţia voastră este ACOLO, este înfăptuită toată munca
- întreaga atenţie... Trebuie să-i ajutaţi şi pe alţii să se ridice şi astfel,
pentru aceasta, trebuie să vă amintiţi ca atenţia voastră ar trebui să fie pe
Atma al vostru, pe Spiritul vostru, pe Dumnezeu, fiind totul una cu El în acea
bucurie, întreaga inimă este acolo şi cu ambele mâini şi cu ambele picioare, ou
întreaga voastră atenţie puteţi să-i extrageţi pe oameni, pentru că atenţia
voastră este hrănită şi îngrijită tot timpul. Atunci vă veţi bucura,de
asemenea, de faptul că oamenii sunt ridicaţi,
Nimic nu poate fi în regulă până când nu vă dezvoltaţi
subtilităţile atenţiei. Iar ele se dezvoltă prin retragerea atenţiei de la tot
ceea ce este grosier. Retrăgeţi-vă atenţia, ori de câte ori pătrunde prea mult
într-un gând, astfel: "Lasă asta!" Dar să acordaţi toată atenţia
vibraţiilor. Văzând vibraţiile să le daţi toată atenţia. Privindu-vă propriile
vibraţii, să le daţi toată atenţia. Nu este nevoie să vă îngrijoraţi de alte
lucruri. De ele se va avea grijă.
Astfel, atenţia voastră este mai
subtilă în împărăţia lui Dumnezeu, Atunci când lotusul se află în noroi şi
trebuie să iasă, îşi găseşte calea proprie printre multe crăpături şi goluri.
Dar atunci când este sub cerul liber - total eliberat, nu mai continuă să se
arunce încoace şi încolo, ci se deschide si primeşte roua cea frumoasă. Iar
roua topeşte parfumul din lotus. In mod automat parfumul începe să curgă. Este
o metodă diferită, este un mod de viaţă diferit acela de a fi Sahaja.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu