Ne-am adunat aici să înţelegem
modul şi metodele de stabilizare al principiului de propriu maestru. Krita
Yuga înseamnă timpul (perioada de timp), când trebuie să faci ceva. Krita:
când acesta este făcut. Aşa că voi sunteţi canalele acelui drum (sau ale acelei
căi) împlinind lucrarea lui Dumnezeu. Voi sunteţi canalele lui Dumnezeu
atotputernic şi ale puterii sale, pe de o parte trebuie sa păstraţi demnitatea,
gloria şi să vă asumaţi calitatea de guru. Pe de altă parte voi trebuie să fiţi
complet abandonaţi Dumnezeului vostru atotputernic. Toată
autoritatea şi demnitatea voastră vin de la El. Si
al treilea lucru e acela că Dumnezeu a creat
Universul în Joaca şi voi trebuie să vedeţi jocul Lui.
Aşa că o dispoziţie plină
de voioşie să debordeze din voi. Pînă acum ideea de Guru era că o asemenea
persoană nu rîde niciodată şi e tot timpul calm, stăpîn pe sine.
Asta era
în regulă pentru Guru-ul care nu trebuia să aibă contact cu publicul ci numai
să se atârne de o sfoară undeva în Himalaya. Dar aici avem în faţă întreg
Universul care trebuie sa primească revărsarea dragostei voastre clocotitoare.
Asta nu înseamnă ca voi să fiţi frivoli,
pentru că nu puteţi fi, jocul divin nu e frivol, ci e plin de bucurie. Si
bucuria nu are acea dualitate.
Aşa că
pentru a căpăta principiul de propriu Guru ar trebui ca mai întîi să ştim
cum e distrus.
De alt fel orice lucru care
nu este îngrijit sau menţinut, se distruge. Dacă nu acordaţi, să zicem, atenţie
acestor plante minunate de aici, ele se vor distruge. Aşa
că înainte de toate ar trebui să ştim să fim atenţi alerţi ca daca nu ne vom
menţine pe noi înşine, vom fi distrusi. Pentru ca menţinerea nu e
de dragul de a menţine. Este pentru a opri distrugerea principiului vostru de
Guru. Când suntem neglijenţi sau leneşi în această privinţă, suntem responsabili
pentru distrugerea principiului nostru de Guru.Aşa că atenţia pe care o avem trebuie
acordată menţinerii principiului de Guru.
Guru au capacitatea să se menţină pe ei
înşişi şi să-i menţină pe ceilalţi. La început, cînd Guru încercau să
stabilizeze acest principiu, ei puneau nişte reguli şi reglementări foarte,
foarte stricte. Dacă citiţi din Biblie capitolul lui Levi veţi găsi că toate
shariaturile (reguli) descrise, sunt urmate şi acum în Ryadh sau în ţările
arabe. Pentru a menţine acel principiu în tine este scris într-un limbaj dur ca
acesta : "0 persoană care nu face aceasta ar trebui omorâtă, sau care face
ceva rău de acest fel, ar trebui omorâtă cu pietre". Asta era la începutul
începuturilor aşa ea oamenilor din acel stadiu de evoluţie le era necesar
sentimentul acela de teamă. Aceasta nu însemna în nici un fel să insulte să
lezeze sau sa răpească libertatea fiinţelor umane. Dar era conceput să le dea
oamenilor o mare idee despre importanţa principiului de Guru din ei. In acea
etapă erau folosite metode de înspăimîntare aş spune, un tip oribil de
periculos. Si în acele timpuri oamenii ascultau.
Un alt stadiu din evoluţie
a avut loc cînd s-a ajuns în situaţia când oamenii credeau că ei trebuie să
devină austeri şi au început să se menţină într-o aspră stare de
austeritate, aşa că principiul era protejat dar nu era proiectat către ceilalţi
ci era proiectat către ei înşişi. Aşa că putem spune că primul val a început
când Guru-ul primordial a spus că dacă nu faceţi asta veţi fi ucişi.
A doua
treaptă a fost cînd discipolii au acceptat asta pentru ei înşişi şi au început
să-şi spună că dacă nu vor face aşa se vor sinucide. Austeritatea a început
avînd la bază înţelepciunea şi nu încăpăţînarea dar apoi s-a transformat în
fanatism, aşa s-a ajuns la o extremă; a început cu ideea menţinerii dar
automenţinerea devenise imposibilă, sau probabil ei s-au gîndit că nu se pot
menţine, au devenit încurcaţi, năuciţi şi pentru ei regulile au devenit mai
importante decît "menţinerea "însăşi. Iată de ce îi găseşti distrugîndu-se
pe ei înşişi.
INTELEPCIUNEA SAU ESENTA LUI GURU TATWA ESTE
ECHILIBRUL INTERIOR. ca
atunci cînd vreţi să păstraţi o plantă, dacă nu-i dati apă va muri; dacă-i daţi
prea multă, de asemenea va muri. Aşa că înţelepciunea stă în a înţelege cîtă
apă trebuie dată plantei astfel încît să crească cât mai bine.
Acum această înţelepciune trebuie obţinută
prin conştiinţa noastră vibratorie. Sunteţi plasaţi în cele mai norocoase
împrejurări pentru că sunteţi suflete Realizate înainte ca Guru Tatwa să fi
fost pe deplin stablilit. Voi aveţi toate puterile la care poate aspira un
Guru fără a fi stabilizat Guru Tatwa. Mai ales sunteţi sub completa ocrotire a
dragostei Mamei voastre. Dar cu nici un fel dragostea Mamei nu vă va lăsa să vă
distrugeţi Principiul de Guru. Aşa cum vă spuneam, acel Principiu de Guru este
un lucru foarte sensibil şi este distrus dacă voi înşivă nu încercaţi să vi-l
menţineţi, înainte de toate distrugerea porneşte chiar de la sursa fiinţei noastre.
Vreau să spun că fiinţa noastră este creată din cinci elemente şi cele cinci
elemente au tot timpul posibilitatea să se distrugă. Oricare dintre aceste
elemente, dacă nu sînt îngrijite, se distrug. Asta este capacitatea din
construcţie a elementelor sau a chestiunii cum s-ar spune. Aşa că a le menţine
este foarte important.
Deci
oamenii au ideea că odată ce deveniţi Guru nu mai aveţi nevoie
să menţineţi nimic, se menţine de la
sine. Dar nu este asa. Fiţi de acord că Spiritul,
categoric sporeşte frumuseţea şi sănătatea acestor
elemente. Dar la nivelul uman
există întodeauna o forţă mai mare care Încearcă să le distrugă. Aşa până când
nu vom deveni complet Spiritul
există şansa să fie distruse.
Cineva va spune: "De ce este nevoie de
acest echilibru?" si aceasta este o întrebare importantă la care ar trebui
să putem răspunde tuturor celor care ne vor întreba. Fără echilibru nu puteţi
creşte. Dacă nu puteţi creşte, care e folosul că am devenit fiinţe umane. De
exemplu, totul este Dumnezeu dar nimeni nu e conştient. La nivel uman voi
deveniţi conştienţi; înseamnă că totul există, totul este acolo dar nu
e conştient. Există deci o piatră, care este de asemenea Dumnezeu, dar încă nu
este conştientă. Cum spun, această zonă este complet întunecată şi noi suntem
orbi. Nu e nimic de văzut, de simţit sau de experimentat în acele condiţii. De
fapt se crede că întunericul e adevăr, că acea ignoranţă este adevărul, dar
cînd apare soarele şi se face lumină iar ochii voştri se deschid atunci mergeţi
să vedeţi totul. începeţi să deveniţi conştienţi. Aşa că la nivelul uman
sunteţi conştienţi în cel mai înalt grad.
Acum
această conştiinţă trebuie să devină conştiinţa Spiritului. Ce vi s-a
întîmplat este că aţi simţit Spiritul. Dar echilibrul încă nu există, Mama
voastră v-a tras afară şi v-a făcut dar încă există, dezechilibru în interior. Dacă vă
deplasaţi puţin spre stânga puteţi fi distrus, vă deplasaţi spre dreapta, veţi
fi distrus. Aşa că trebuie să încercaţi ambele lucruri din moment ce v-am spus
metodele pe care acum am să le explic.
Înainte de toate trebuie să fiţi austeri cu
voi înşivă, separaţi-vă pe voi înşivă de voi înşivă. Separati-vă înşivă ca
Spirit şi priviţi la propriul ego şi superego. Acum începeţi să observaţi
ego-ul şi superego-ul - nu le întreţineţi, sunt foarte distrugătoare. Acum cînd
vedeţi jocul ca un martor al acestor forţe distrugătoare veţi şti de asemenea
să vă menţineţi mai bine. Să te separi pe tine însuţi e mai uşor când începi
austeritatea.
Cel mai rău lucru pe care
elementele vi l-au făcut este că v-au format obiceiuri. Tot felul de apucături.
Unii oameni sunt foarte amatori de a face baie, alţii de a nu face. Unora le
place să se scoale dimineaţa cîntînd cîntece şi trezind pe toată lumea, alţii
sunt buni la dormit până la ora 10. Unora le plac rochiile în culori deschise,
altora rochiile colorate ţipător. Dacă sunteţi englezi veţi dori stilul
englezesc peste tot, mâncare oribil de insipidă. Dacă sunteţi francezi veţi
dori puţin vin. Dacă sunteţi italieni veţi dori prea mulţi carbohidraţi. Dacă
sunteţi spanioli veţi vrea prea multe grăsimi. Dacă sunteţi indieni veţi vrea
prea multe condimente. Aşa că ar trebui să schimbaţi acest obicei şi să
renunţaţi la toate extremele care vă plac.
Acum dacă voi spuneţi că mie îmi place
mîncarea moderată, atunci ar trebui să spuneţi că trebuie să mănânc multe
răcituri. Dacă spuneţi că îmi plac culorile palide atunci voi purtaţi culori
ţipătoare. Mergeti de la o extremă la alta la început. Dar am văzut oameni care
au ramas lipiţi şi la cealaltă extrema. Deci noi trebuie să fim în centru - nu
la extreme.
Un om
care este Avadhuta, cel care este un mare Maestru nu poate fi apucat niciodată
de nici un fel de apucături. Nu poate fi condus niciodată de nici o idee de
genul "îmi place asta". El vede frumuseţe în verdeaţa luxuriantă şi
vede frumuseţe în copacii desfrunziţi.
Acum curentul de a deveni
foarte austeri într-un mod foarte amuzant a început în Vest. Ca şi cum dacă
ţi-ai pieptăna părul n-ai fi bun. Ca şi cum dacă n-ai mirosi (puţi), n-ai fi
bun. Dacă n-ai arăta ca un porc n-ai fi bun. Tot felul de idei amuzante s-au
strecurat în minte pentru că ei au trecut la cealaltă extremă.
Dar noi trebuie să învăţăm
de la natură. Natura se îmbracă singură cînd trebuie să salute primăvara, şi
cînd e iarnă pur şi simplu se dezbracă complet, ar trebui s-o adaug, pentru ca
frunzele să cadă înapoi la Mama
Pămînt şi pentru că soarele trebuie sa ajungă la Mama Pămînt. Ea nu e ataşată
de nimic.
Surprinzător,
este mult mai elementară decât sîntem noi. In timp ce noi, care suntem
spirituali, ar trebui să nu avem nici un ataşament.
Dar această idee este de
asemenea o idee mentală, care este cel mai rău ataşament. E un
ataşament tare amuzant care mă face să râd, asta e cea mai mare glumă pe care
am văzut-o, că oamenii se ataşează de idei mentale. Este ca şi când ai crede că
orice gândeşti mental ţi se va întâmpla întocmai. Să spunem că o persoană care
urmează să meargă la un picnic îşi va pune în minte (mental) că va lua cutare
lucru, asta şi aia. Poate chiar sa deschidă un carnet şi să scrie că am de gand
să iau asta şi asta cu mine. Si cînd ajunge la picnic îşi dă seama că s-a
împotmolit pentru că nu a luat nimic cu el, că totul e în carneţel.
Mama voastră se pricepe să vorbească şi Ea vă
vorbeşte, dar ar trebui să nu vă ataşaţi mental. Ca de exemplu, "Dacă Mama
zice aşa" şi toată lumea discută cu aşa mare entuziasm asta şi aia, dar nu
devine parte integrantă a fiinţei voastre. Dar e un ataşament foarte comun în
zilele noastre cu toţi oamenii care ştiu despre toate şi nu au nimic. Acest
ataşament mental ar trebui atacat în realitate.
Devenind
şi văzând, devenind şi experimentând. Devenirea este a vedea, a experimenta. Ca
şi când dacă urmează să vin aici, trebuie să vin şi să"văd" locul.
Dacă doar am gînduri despre el şi idei mentale, imagini mentale, nu e bine, nu
e al meu, nu e adevărul. Aşa că atunci cînd deveniţi conştienţi, de fapt, se
întîmplă că voi îl "vedeţi" voi înşivă, aşa că haideţi să vedem.
Scăpaţi de concepţia aceea mentală că ştiţi deja despre el. Nu
stiţi, pentru că aceea ce ştiţi este doar mental. Asta
ar trebui sa fie o parte integrantă a fiinţei voastre.
Acum, cum s-o facem? Unii vor spune că
trebuie în continuare să fim austeri. Atunci asta va deveni o altă obsesie.
Alţii vor spune "în regulă, Mama ne-a„ spus să ne bucurăm, aşa că doar ne
vom bucura. Cum sa înclini balanţa este marea problemă. Dar
asta n-ar trebui să fie pentru oamenii care posedă constiinţa vibratorie. Am
văzut oameni afirmînd că ei sunt mari` Sahaja Yoghini dar ei nu primeau nici un
fel de vibraţii şi spunînd că primesc. E atît de înşelător.
Cineva
poate gîndi că trebuie să mergem mai departe şi să vedem mai mult şi să ştim
despre aceasta. Dar dacă întrebi pe francezi cum eşti, ei - cam aşa - asta
înseamnă ca ei sunt întotdeauna în dezechilibru. întrebi un englez şi-ţi va
spune "nu ştiu", sau ei îţi spun "ştiu" - nu există nimic
între voi.
Acum
trebuie să înţelegem că ducem lumina în mîinile noastre. Si
lumina ar trebui să nu se zgîlţîie, trebuie s-o ţinem strîns. Si ar trebui să
avem o atenţie concentrata asupra menţinerii luminii. Si
apoi să vă spuneţi vouă insivă că trebuie să "vedem" nu doar să
Înţelegem mental - înseamnă să fiţi de fapt conştienţi. Pentru
că sunteţi complet altfel - sunteţi o parte integrantă a întregului - asta
sunteţi! Singura problemă este că voi nu aţi văzut încă asta. Aţi acceptat
mental dar nu aţi "devenit". Pentru că proiecţia mentala vine din
gând, provine din gândire. Asta înseamnă că sunteţi încă la nivelul gândirii.
Trebuie să deveniţi fără gânduri. Dacă vă bazaţi pe gânduri atunci sunteţi încă
mai jos de Agnya Chakra. Aşa că toate undele cerebrale ar trebui oprite pentru
a începe cu asta şi apoi putem spune că e în regulă şi acum haideţi să vedem.
Aşa că
de la Nabhi chakra urcaţi la Agnya chakra. Atunci pe deasupra, mai apare a
treia problemă a distrugerii - emoţională. Cea emoţională este una foarte
subtilă. La fel ca şi alţi oameni, Sahaja Yoghinii vor sta jos cu o chitară şi
vor începe să cânte ca şi când ar fi cu toţii turturele. Aşa că cea mai
delicată este cea emoţională. Această problemă emoţională este o colectivitate
camuflată. De exemplu, când Sahaja Yoghinii se întîlnesc ei se vor îmbrăţişa,
se vor săruta, schimbă amabilităţi unii cu alţii, apoi se aşează pe jos şi
încep să cînte ca nişte hippie. Iau o chitară în mână şi se vor legăna pe
melodia dragostei. Asta e de fapt Vishuddhi în punctul colectivităţii. Si
bineînţeles este foarte dificil de scăpat de aceasta pentru că îţi conferă o
senzaţie foarte plăcută. Si oamenii devin ameţiţi de emoţii, ei cred
că asta e bucurie. Bucuria poate fi obţinută
numai prin detaşare completă, Detasarea care este lipsită de ego şi superego.
Dar acum problema cu care
fiinţele umane încep să se confrunte este asumarea statutului de Guru. Incep
să vorbească despre Sahaja Yoga, să discute despre Sahaja Yoga şi să creadă că
au devenit deja Shri Krishna. Ei au un ego mai mare chiar ca al unei persoane
ignorante în ceea ce priveşte Sahaja Yoga. încep să discute cu un asemenea ego
încît eu însămi sunt înspăimîntată de ei. Ma întreb uneori cît ştiu ei oare
despre Sahaja Yoga. Si ei încep s-o afirme atît de mult încît e înspăimîntător.
S-ar putea spune," că ei simt că, acel protocol nu e în regulă şi că ar
trebui un protocol mai ca lumea, noi avem grijă de protocol, noi suntem
păzitorii protocolului şi toate aceste lucruri.
Acum, cei care sunt pe
partea emoţională văd ego-ul celorlalţi în timp ce aceia care sunt pe partea
ego-ului, văd emoţiile celorlalţi. Aşa că unul îl critică pe celălalt. Dar ei
nu se observă căzînd într-o capcană care este una din extreme; aşa că pînă când
nu suteţi detaşaţi voi nu vă daţi seama de aceasta.
Acum, nu spun că am comis o
greşeală, dar s-a întîmplat să fie o greşeală; pentru primii trei ani de Sahaja
Yoga n-am vorbit niciodată despre un bhoot. Am crezut ca ne vom putea descurca
şi fără asta; dar a venit o doamna în Sahaja Yoga care era posedată şi care
încercase tot felul de tehnici tantrice, aşa că a trebuit să le spun. Acum
fiecare Sahaja Yoghin a devenit o colecţie de bhoot- uri. Întrebi un Sahaja
Yoghin "De ce ai făcut-o"; "Trebuie să fi fost un bhoot" -
răspunsul. "Dacă spui asta cum se face că tu ai săvârşit o asemenea
faptă?" Ei doar spun "Nu ştiu, bhoot-ul a făcut-o!" Ei niciodată
nu sunt acolo, în schimb bhoot-urile sunt întotdeauna.
Acum nu mă pricep cum să
procedez, chiar ca Guru, pentru că dacă discipolii mei există, le pot vorbi,
dar dacă ei sunt bhoot-uri, ce am să le spun lor? Le pot vorbi Sahaja
Yoghinilor dar nu bhoot-uri- lor, ei n-or să mă asculte.
Aşa că asta e cea mai mare scăpare pe care au
născocit-o Sahaja Yoghinii, care este cea mai rea, care n-a mai existat pînă
acum. Aşa că uneori simt că a fost o greşeală că am introdus acest cuvânt
"bhoot". Ei se scuză spunînd "Mamă, trebuie să fi fost ceva
negativitate".
Dacă sunteţi detaşaţi ca o
piatră, atunci nu puteţi conţine această apă negativă în interior. Voi nu
deveniţi mai negativi, deveniţi mai mult guru. Acum, când eu zic că nu ar
trebui să fiţi negativi, sugerând că în asemenea împrejurări ar trebui să nu
fiţi bhoot-uri, că ar trebui să fiţi voi înşivă, ei încep să se simtă vinovaţi.
Aşa că născocesc tot felul de şmecherii anti-Guru. Eu sunt Guru-ul vostru şi
este împotriva Gurului să faceţi şmecheriile astea cu voi.
Acum daca încercaţi să mă păcăliţi pe mine -
care e folosul? Voi trebuie să cîştigati ceva şi
cînd colo voi faceţi şmecherii. Trebuie să deveniţi mai conştienţi. Nu trebuie
sa fiţi distruşi. In afară de asta, trebuie să-i salvaţi şi pe ceilalţi. Cum o
veţi face cînd nu acceptaţi că este privilegiul vostru, că este norocul vostru
că aţi fost aleşi să fiţi intermediarii lucrării lui Dumnezeu. Uneori mă simt
ca şi cum toate bhoot-urile au venit la mine pentru realizare şi eu însămi sunt
gata să devin un bhoot! Bhoot înseamnă de asemenea Bhootnath, care e numele lui
Shri Shankara, Shri Shiva, pentru că el umblă tot timpul după bhoot-uri. Dar
voi trebuie să fiţi prezentul şi nu un bhoot, bhoot însemnînd trecutul.
Atunci
ce trebuie ştiut? Voi deveniţi cînd sunteţi în prezent. Pur şi
simplu mergeţi să deveniţi, să evoluaţi, să înfloriţi. Încercaţi sa fiţi în
prezent. Nu scăpaţi prezentul, înfruntaţi-l.Nu vă simţiţi vinovaţi,
nici nu daţi vina pe un bhoot, amîndouă sunt lucruri care vă vor scoate afară
din prezent.
Acum, priviţi doar că întreaga natură,
întreaga putere divină, dorinţa voastră arzătoare de atîta timp, toate, sunt de
partea voastră. A venit timpul. Voi sunteţi chiar acolo. Ce avem de făcut?
"Doar staţi în centru". Pe axă. încercaţi să vă menţineţi pe axă. Si
atunci vedeţi doar periferia mişcîndu-se, nu vă deranjează.
Cînd vedeţi că vă purtaţi rău în orice fel,
pedepsiţi-vă singuri. E mai bine să vă pedepsiţi decît să vă pedepsească
Dumnezeu pentru că e o pedeapsă mai severă. Dar nu vă simţiţi vinovaţi; pentru
că voi nu aţi făcut nimic rău, bhoot-ul a făcut-o. Aşa că ajungem în punctul
în care înţelegem că noi suntem Guru şi nu putem fi bhoots.
Pentru a deveni Guru
trebuie de asemenea să ne schimbăm şi aspectul exterior. De exemplu, trebuie să
cunoaştem bunele maniere. Aceste maniere devin o a doua noastră natură. Uneori
oamenilor care sunt foarte amatori de mîncare le spun că ar trebui să
postească. De orice eşti amator, încearcă să renunţi. încercaţi să vă depăşiţi
slăbiciunile şi ataşamentele, obiceiurile voastre. O dată ce Guru Tatwa este
stabilizat, voi veţi fi acceptaţi ca Guru. Nu va fi nici o nevoie să spuneţi că
voi sunteţi Guru, oamenii vor şti că voi sunteţi. Aşa că nu trebuie să ne
scriem pe frunte că suntem Guru, oamenii vor şti că acesta este un mers de Guru,
că puteti vedea divinitatea mergînd, că puteţi vedea demnitatea mergînd şi
gloria făcîndu-şi apariţia.
Trebuie să vă schimbaţi în
interior şi lumina acelei iluminări interioare se va vedea în afara. Dar ar
trebui să nu fie o idee mentală sau emoţională ci ar trebui să fie împlinirea,
devenirea, conştiinţa. Ar trebui să experimentaţi prin propria voastră
experienţă asupra voastră. Chiar şi eu fac asta. Cînd nu vă pot apuca de un
capăt pentru că sunteţi bhoot, va apuc de celălalt. Cînd cineva spune ca el
este un bhoot, atunci eu vad că el suferă un pic şi-i face faţă bhoot-ului din
el. De exemplu, rog pe cineva să facă ceva şi uită complet de asta, apoi spune
că un bhoot e de vina. Aşa că îşi pierde portofelul şi atunci ii spun că
bhoot-ul trebuie să-i fi luat portofelul.
Dar experimentez cu mine însămi. Văd întîi
cum m-aş putea apropia de voi. Dacă nu merge, încerc ceva înăuntrul meu. Pentru
că e foarte viclean timpul în care trăim. Daca aţi fi trăit în conformitate cu
shariat-ul din capitolul lui Levi (regulile), toate bhoots-urile n-ar mai fi
fost aici! Poate nici Sahaja Yoghinii!
Si această proiecţie
mentală e un lucru atît de comun că e greu să detaşezi oamenii, dar singurul
mod în oare pot păcăli este de a mă experimenta pe voi. In acelaşi mod ar trebui
să procedaţi cu voi înşivă şi să vă puneţi într-o situaţie experimentală.
Astăzi este ziua de Guru
Puja, ziua în care trebuie să vă veneraţi Gurul. Sunteţi cu adevărat norocoşi
că aveţi un Guru care e o Mama. Si
Mama şi Gurul meu este Mama Pamînt care mă învaţă cum să am de-a face cu
oamenii. Si Ea este cea care la fiecare stadiu de dificultate mă ajută să-mi
corectez propriile mele metode de Nirmala Vidya. Ea a fost o Mamă aşa de bună
şi un Guru aşa de bun cu mine. Si Ea este o personalitate atît de liniştitoare.
Toata verdeaţa ei este dată ei de soare, aşa cum se spune, numai ca să ne
calmeze pe noi toţi. Ea poartă verde pe ea. Si verdele este principiul de
Guru. Ea este o personalitate detaşată. Ea este magnetismul, Ea atrage. Cînd oamenii merg pe Ea, Ea are
grijă de ei. Ea creează din swayam bhos pietrele automanifestate. Atracţia Ei
este atît de mare încît fără ea am atîrna în aer. Ea mă ţine "cu
picioarele pe pămînt", cum se spune, adică la realitate. Dacă aş vrea aş
putea fi doar Spiritul fără să-Mi pese de nimeni altcineva. Modul în care Ea
suportă păcatele noastre, modul în care întotdeauna are grijă de noi şi ne
hrăneşte în ciuda tuturor defectelor este acelaşi mod în care un Guru ar trebui
să procedeze. Ea este extrem de iertătoare. Dar uneori izbucneşte într-un
cutremur şi uneori calciu şi potasiu ţîşnesc din Ea. Produce sulf pentru a vă
trata. Dacă solul Angliei devine vibrat, atunci acesta poate fi utilizat în
medicina. In India oamenii folosesc argila în medicina, pentru orice fel de
tratament. înţelegerea lui Guru Tatwa (Principiul de Guru) cineva o poate primi
de la Mama Pămînt. Aşa că haideţi
să atingem Mama Pămînt şi să ne plecăm Ei.
Dumnezeu să vă binecuvînteze!
In Kundalini Shastra, Mama Pămînt este
Kundalini. Mooladhara este Mama Pămînt. Aşa că pentru noi, Kundalini este
lucrul cel mai important, Nu trebuie să ne îngrijim despre ce se spune în Levi,
că nu trebuie să furi, că trebuie sa spui minciuni. Ce
aveţi de făcut este să ţineţi Kundalini ridicată permanent.
Aşa că Guru trebuie să fie o persoană
"absolut practică". Trebuie să aibă bun simţ şi spirit practic, nu
poate fi o persoană nepractică. O persoană nepractică nu este un Guru. Dar prin
"practic" în mod obisnuit se înţelege un om şiret, abil,care ştie
cum să devieze de la
cărarea dreapta, etc. Acesta e lucrul cel mai nepractic de făcut! Ceva absurd,
surprinzător - nu e modul în care un Guru trebuie să acţioneze. Este în
întregime bunul simţ acela care trebuie să-l ghideze pe Guru cînd are de-a
face cu o persoană. Si bunul simţ nu e şiretenie în nici un caz. Sursa
bunului simţ este Spiritul.
Expresia unui Guru este foarte, foarte
paradoxală. De exemplu, un Guru va fi extrem de practic; presupunînd că îşi are
de construit casa, o casă sau un ashram, sau orice altceva el va fi extrem de
practic. Va fi foarte economic, va crea ceva neaşteptat, oamenii vor fi uluiţi cum de a facut-o aşa de practic. Dar el va fi atît de
detaşat încît acest ashram
trebuie dat cuiva, el îl va dona imediat. Pentru a procura, bunăoară, o lampă,
Gurul va fi foarte practic, va alege pe cea mai bună şi ieftină şi totodată cea
mai frumoasă. Si va fi foarte preocupat cu asta. Dar cînd va veni vremea s-o
dea o va da chiar cu mai multă tragere de inimă. Atunci cînd va da, va da cu
aceeaşi participare sufletească. Va căuta metodele cele mai practice de a dărui. Aşa că a procura este de fapt a dărui. El
obţine pentru a dărui. Iată cum el este cel mai practic posibil.
Ştiţi că
nu putem lua nimic cu noi. Numai Guru poate lua ceva cu el. Nimeni altul nu
poate, numai Guru-ul are discipoli şi discipoli şi discipoli "pentru
vecie" care vor cînta laude. Nici o altă relaţie nu e atît de eternă. Ea
va continua să se reflecte în veci de veci. Dacă orice val se scufundă şi
dispare - în orice faceţi e un val care dispare - nu şi valul de cunoaştere
provenit de la Guru.
E
mai presus chiar decît principiul Divin, pentru că el explică. Principiul
Divin nu se poate explica pe sine, Guru este cel care explică. Nu doar că îl manifeştă dar îl si explica si îl face să dea rezultate, asa că el este
maestrul Puterii Divine.
Aşa că
într-un fel, Puterea Divină este semnul unui Guru. Aşa cum cuvîntul are un sens
şi cuvîntul slujeşte sensul. Dar în Principiul de
Guru. Divinul serveşte pe Guru. Totul este la dispoziţia
voastră. Pentru că sunteţi un Guru! E ca un regizor: oameni care se ocupă cu
decoruri, lumini, microfoane, toţi trebuie să-1 servească pe regizor pentru că
el îi pregăteşte pe actori.
Dar Principiul de Guru
trebuie să fie"atît de neprovocabil, trebuie să fie de o asemenea
capacitate încît nimeni să nu poată sa-1 provoace pe Guru şi doar atunci el va
da rezultate.
Asa că voi trebuie să-l
puneţi în practică într-o asemenea manieră încât să fiţi absolut neprovocabili.
Aveţi un noroc deosebit că vă puteţi vedea şi
corecta pe voi însivă, lucru pe care nimeni nu-l putea
înainte; voi sunteţi propriul vostru Guru.
Această situaţie nu s-a mai întâmplat NICIODATĂ.
Voi sunteţi propriul vostru Guru. Si
lăsaţi-Mă să fiu Mama voastră. Asta va fi cel mai bine pentru Mine.
Aşa ca astăzi este ziua în care cineva
trebuie să determine în ce măsură este un Guru - primul sunet. Trebuie să luaţi
un angajament solemn că vă veţi stabiliza Principiul vostru de Guru - punctul
doi. In al treilea rând trebuie să vă angajaţi că veţi stabiliza Principiul de
Guru în ceilalţi. În al patrulea rînd ar trebui să ştiţi că există o piedică în
aceea că Guru este o Mamă. Ea este prea bună pentru a fi Guru. Prea blîndă pentru
a fi Guru. Si extrem de tolerantă. Aşa că e mai bine să îndreptaţi către voi
această stricteţe (asprime) şi singuri să vă purtaţi de grijă.
Dumnezeu să vă binecuvînteze!
Deveniţi propriul vostru Guru!
De fiecare dată de ziua Guru-ului am o
problemă. Si una din ele e că la fiecare Guru Puja mă gîndesc că ar trebui să
dau un Guru complet şi măcar pentru o zi ar trebui să nu fiu Mama. Dar de
fiecare dată cînd încerc acest truc el se întoarce împotriva mea. Anul trecut
în India le-am spus că am de gînd să fiu doar Guru şi că trebuie sa-mi daţi
doar un şal şi că n-o să port sari şi nimic altceva ca o Mamă. Si am fost
foarte rigidă cu ei şi le-am spus că nu voi purta un sari cu nici un preţ,
orice aţi face. Ei au fost foarte nefericiţi din pricină că tocmai cumpăraseră
un sari pentru mine şi au spus: "noi am cusut de asemenea o bluză şi un
jupon şi Mamă, trebuie să accepţi, doar eşti Mama noastră". Le-am spus:
"Astăzi am să fiu aspră şi neînduplecată ca un Guru şi nimic nu mă va
convinge".
Pentru
că dacă devii din nou Mama, atunci totul devine treaba aia molatică. Aşa că
m-am dus să deschid un robinet - în India nu avem încredere în bazinele de
spălat - să mă spăl pe mîini. Si ştiţi că robinetele indiene sunt cum sunt aşa
că m-am făcut fleaşcă şi am renunţat. Si am ieşit afară şi am zis vă rog
daţi-mi sari-ul să-l port!Azi am decis să fiu un Guru "adevărat" şi încă unul foarte dur.
Atunci a venit Warren la mine să spună că Mamă, cineva a cumpărat un sari şi
aşa şi pe dincolo, mi-a dat o grămadă de argumente. Si Rustam şi Warren, vedeţi
dumneavoastră, să mă pună la punct. Ei, şi cînd au recurs la ultimul argument
ca să mă îmbrobodească - întîi spuseseră că sari-ul e frumos, aşa şi nu ştiu
cum, şi totul era în regulă - au spus că vibraţiile sunt prea bune, chiar
înainte de a desface sari-ul, vibraţiile erau acolo. Aşa că toate eforturile
mele s-au năruit.Acesta e
jocul dulceţii Divine. Care este numită Madhurya. "Madhurya" înseamnă
dulceaţa. Blîndeţe. Si acesta este jocul de-a v-aţi-ascunselea al vieţii. Deci
iată că am acceptat, aşa că mai întii vom avea Puja Mamei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu